U svrhu informatizacije pravosudnog sustava, Ministarstvo pravosuđa i uprave razvilo je uslugu e-Komunikacija koja omogućava elektroničku komunikaciju s općinskim, trgovačkim i županijskim sudovima te Visokim trgovačkim sudom.
S obzirom na navedeno, obrtnici su dužni do 19. srpnja 2023. godine zatražiti pristup informacijskom sustavu e-Komunikacije Ministarstva pravosuđa i uprave.
Usluga “e-Komunikacija” omogućuje:
- Slanje podnesaka i priloga sudu,
- Zaprimanje sudskih pismena,
- Udaljeni uvid u sudski predmet.
Kako zatražiti pristup informacijskom sustavu e-Komunikacija?
Za prijavu na ovu uslugu i njezino korištenje potrebno je:
- imati e-Građani korisnički račun,
- prijaviti se na NIAS elektroničkom vjerodajnicom značajne (2) ili više razine sigurnosti,
- imati odgovarajući potpisni certifikat – ovlašteni izdavatelji potpisnih certifikata u Hrvatskoj su Financijska agencija (FINA), Agencija za komercijalnu djelatnost d.o.o. (AKD), MUP, posredno, u vidu izdavanja elektroničke osobne iskaznice (eOI),
- biti upisan u interni registar u Ministarstvu pravosuđa i uprave (provedeno kroz informacijski sustav, od strane Ministarstva pravosuđa i uprave).
Usluga “e-Komunikacija” dostupna je na: https://usluge.pravosudje.hr/komunikacija-sa-sudom/.
Osobama koje nisu zatražile ili im još nije dodijeljeno pravo pristupa informacijskom sustavu elektroničke komunikacije sa sudovima, sud će dostavu prvog pismena obaviti poštom uz obavijest da će se sva daljnja pismena u postupku do dodjele prava pristupa informacijskom sustavu elektroničke komunikacije obaviti stavljanjem pismena na e-oglasnu ploču sudova. Smatrat će se da je dostava obustavljena istekom osmoga dana od dana stavljanja pismena na e-oglasnu ploču sudova.
Probleme u korištenju elektroničke usluge “e-Komunikacija” možete se prijaviti na telefon 01/3714 077 ili e-mail: ekomunikacija@mpu.hr.