Due diligence za startupove

27. 05. 2021.

Imati startup odlična je stvar, zar ne? Mnogi poduzetnici sanjaju o ‘jednorogu’, ali to također znači da tisuće startupova teže rastu i dodatnoj financijskoj podršci.

Pritom osnivači startupa moraju jasno razmišljati o dugoročnoj perspektivi svoje tvrtke i strategiji izlaska. Priča je jednostavna – startup raste ​​ili započinje s povećanjem prihoda, a uprava shvaća da bi se taj proces mogao ubrzati investicijskim rundama. Kako bi se to postiglo, osnivač se najčešće mora odreći određenog udjela tvrtke. U ranoj fazi često traži poslovnog anđela, ulagača ili partnera za strateški savez. Ipak, osnivači moraju biti svjesni toga da ulaganje u mlade startupove donosi popriličan rizik. Ono često kapital ulagača veže tijekom narednih godina.   

Kako bi smanjili razinu nesigurnosti i izbjegli zamke, investitori rade due diligence. Što je to i kako funkcionira? Evo nekoliko osnovnih podataka koje biste trebali znati. Due diligence je pregled vaše tvrtke koji se vrši prije no što investitor odluči uložiti u startup. Proces uglavnom uključuje procjenu rizika od ulaganja.

Due diligence može biti fokusiran na različite aspekte povezane s vašom tvrtkom:

• financijski – prihod, dobit, proračun, prognoze;

• pravna pitanja – zaštita intelektualnog vlasništva;

• poslovni i ekonomski – konkurenti, tržište, menadžment i struktura tima, tehnologija i proizvod;

• strategija izlaska.

Due diligence se razlikuje ovisno o fazi razvoja startupa. U startupovima u ranoj fazi poslovni anđeli provode pažljivu analizu kojom provjeravaju dostupne podatke poput veličine tržišta, konkurenata, strukture tima i članova.   

Poslovni anđeli obično ulažu vlastiti novac te stoga rizik vide drugačije od ulagača rizičnog kapitala. Oni provode provjeru kako bi utvrdili podudaraju li se tim i projekt s rizikom ulaganja dok VC fondovi obično provode detaljnu analizu operativnog poslovanja jer moraju biti sigurni da će ulaganje biti u skladu s njihovim obvezama upravljanja fondom. Općenito, što je vaša tvrtka razvijenija, to detaljniji postaje proces due diligencea.   

Tipični kontrolni punktovi za due diligence su:

• tim – Upoznajte tim i predsjednika uprave, njihove sposobnosti i predanost!

• Veličina tržišta – Tko su njihovi konkurenti? Što tim izdvaja od njih?

• Intelektualno vlasništvo – imaju li potpunu kontrolu nad intelektualnim vlasništvom, kodom, logotipom i relevantnim domenama?

• Pregled koda – Je li kod dobro napisan i skalabilan?

• Proračun i prognoze – provjerite financije!

• Traction – Istražite stvarni rast prihoda, rast korisnika, zadržavanje itd.

• Online prisutnost – Koju sliku prenose i privlače li pratitelje na društvenim mrežama?

• Ugovori – provjerite ključne ugovore kupaca, zaposlenika i dobavljača!

Ako kupujete novi automobil, sigurno ćete provjeriti internetske recenzije, pročitati informacije o automobilu i njegovim performansama te istražiti načine za financiranje. S investicijama je situacija slična, ali složenija. Glavni motiv za obavljanje due diligencea je procjena rizika. Ako je rizik previsok, potencijalno ulaganje lako bi moglo ispariti.

Za sve startupove u potrazi za poslovnim anđelima i poslovne anđele u potrazi za startupovima, CE-Connector trenutno ima otvoren poziv. CE-Connector osigurat će due diligence za startupove koji spoje s poslovnim anđelom.

Hrvatski projektni partneri su ZICER – Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners.

Posjetite web stranicu projekta i prijavite se! Imate li dodatnih pitanja? Javite nam se na ce-connector@zicer.hr.

Izvor: 

https://admincontrol.com/due-diligence-startups/

https://www.whitesourcesoftware.com/resources/blog/the-8-startup-due-diligence-dos/

www.ce-connector.com 

Ostale novosti i projekti