Due diligence za startupove

27. 05. 2021.

Imati startup odlična je stvar, zar ne? Mnogi poduzetnici sanjaju o ‘jednorogu’, ali to također znači da tisuće startupova teže rastu i dodatnoj financijskoj podršci.

Pritom osnivači startupa moraju jasno razmišljati o dugoročnoj perspektivi svoje tvrtke i strategiji izlaska. Priča je jednostavna – startup raste ​​ili započinje s povećanjem prihoda, a uprava shvaća da bi se taj proces mogao ubrzati investicijskim rundama. Kako bi se to postiglo, osnivač se najčešće mora odreći određenog udjela tvrtke. U ranoj fazi često traži poslovnog anđela, ulagača ili partnera za strateški savez. Ipak, osnivači moraju biti svjesni toga da ulaganje u mlade startupove donosi popriličan rizik. Ono često kapital ulagača veže tijekom narednih godina.   

Kako bi smanjili razinu nesigurnosti i izbjegli zamke, investitori rade due diligence. Što je to i kako funkcionira? Evo nekoliko osnovnih podataka koje biste trebali znati. Due diligence je pregled vaše tvrtke koji se vrši prije no što investitor odluči uložiti u startup. Proces uglavnom uključuje procjenu rizika od ulaganja.

Due diligence može biti fokusiran na različite aspekte povezane s vašom tvrtkom:

• financijski – prihod, dobit, proračun, prognoze;

• pravna pitanja – zaštita intelektualnog vlasništva;

• poslovni i ekonomski – konkurenti, tržište, menadžment i struktura tima, tehnologija i proizvod;

• strategija izlaska.

Due diligence se razlikuje ovisno o fazi razvoja startupa. U startupovima u ranoj fazi poslovni anđeli provode pažljivu analizu kojom provjeravaju dostupne podatke poput veličine tržišta, konkurenata, strukture tima i članova.   

Poslovni anđeli obično ulažu vlastiti novac te stoga rizik vide drugačije od ulagača rizičnog kapitala. Oni provode provjeru kako bi utvrdili podudaraju li se tim i projekt s rizikom ulaganja dok VC fondovi obično provode detaljnu analizu operativnog poslovanja jer moraju biti sigurni da će ulaganje biti u skladu s njihovim obvezama upravljanja fondom. Općenito, što je vaša tvrtka razvijenija, to detaljniji postaje proces due diligencea.   

Tipični kontrolni punktovi za due diligence su:

• tim – Upoznajte tim i predsjednika uprave, njihove sposobnosti i predanost!

• Veličina tržišta – Tko su njihovi konkurenti? Što tim izdvaja od njih?

• Intelektualno vlasništvo – imaju li potpunu kontrolu nad intelektualnim vlasništvom, kodom, logotipom i relevantnim domenama?

• Pregled koda – Je li kod dobro napisan i skalabilan?

• Proračun i prognoze – provjerite financije!

• Traction – Istražite stvarni rast prihoda, rast korisnika, zadržavanje itd.

• Online prisutnost – Koju sliku prenose i privlače li pratitelje na društvenim mrežama?

• Ugovori – provjerite ključne ugovore kupaca, zaposlenika i dobavljača!

Ako kupujete novi automobil, sigurno ćete provjeriti internetske recenzije, pročitati informacije o automobilu i njegovim performansama te istražiti načine za financiranje. S investicijama je situacija slična, ali složenija. Glavni motiv za obavljanje due diligencea je procjena rizika. Ako je rizik previsok, potencijalno ulaganje lako bi moglo ispariti.

Za sve startupove u potrazi za poslovnim anđelima i poslovne anđele u potrazi za startupovima, CE-Connector trenutno ima otvoren poziv. CE-Connector osigurat će due diligence za startupove koji spoje s poslovnim anđelom.

Hrvatski projektni partneri su ZICER – Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners.

Posjetite web stranicu projekta i prijavite se! Imate li dodatnih pitanja? Javite nam se na ce-connector@zicer.hr.

Izvor: 

https://admincontrol.com/due-diligence-startups/

https://www.whitesourcesoftware.com/resources/blog/the-8-startup-due-diligence-dos/

www.ce-connector.com 

Ostale novosti i projekti

Inovacije novoosnovanih MSP-ova

Ministarstvo gospodarstva je objavilo poziv na dostavu projektnih prijedloga Inovacije novoosnovanih MSP-ova u okviru Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Datum početka zaprimanja projektnih prijava je 5. ožujka 2025. godine u 11:00 sati,...

Otvorene prijave za 2025 WIPO Global Awards

Od 15. do 31. ožujka otvorene prijave za 2025 WIPO Global Awards, natječaj Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO). Nagrade se dodjeljuju izvrsnim novoosnovanim te malim i srednjim poduzećima koja koriste intelektualno vlasništvo (IV) za poticanje...