Elektromotor s gusjenicama, spremnik s deset projektila kalibra šest milimetara, gađanje mete na 60 metara – odlike su koje krase vjernu imitaciju američkog Pershinga, otisnuta u 3D printeru i izrađena u omjeru 1:12. Opremljen je širokokutnom kamerom i kontroliraju ga dva igrača. Kroz svoje upravljače igrači vide isto što i tenk. Osjećaj s terena omogućuju dvije kamere, jedna naprijed za vozača i jedna na kupoli, za igrača koji upravlja sustavom ciljanja i ispaljivanja projektila. Ime mu je Iron Bull.
Iron Bull je nedavno osvojio kartu za Las Vegas koja mu je ulaznica na svjetsko tržište. Nije ova ideja realizirana odmah i sad, produkt je pomnih promišljanja, pokušaja i dugog puta kojeg je ovaj tim prešao u ZICER-u.
Taj put započeo je prije više od dvije i pol godine. Ante Medić i Dajgoro Labinac, na preporuku kolege, stigli su u ZICER u kojem od tada, zajedno s kolegama rade na realizaciji svojih zamisli i snova. Razvoj elektronike i hardvera njihova je strast. Jedna takva, igraonica je u kojoj bi se odvijale bitke s tenkovima. Ideja je to Maria Jukića koja datira još iz studentskih dana. Mario je treći član ovog tima, koji je zajedno s Dajgorom i Antom pokrenuo startup imena Iron Bull. Zajedno sa školskim kolegom Antom Strinićem, potaknut neobičnom ljubavlju prema tenkovima, sanjario je Mario kako će jednog dana voziti svoja oklopna ratna vozila. Danas, desetak godina kasnije, Ante je diplomirani inženjer strojarstva, a istodobno i glavni 3D modelar ovog multidisciplinarnog startupa, koji se bavi proizvodnjom modela daljinski upravljanih tenkova, po uzoru na legendarne tenkove Drugog svjetskog rata. Iron Bull tim okuplja 15-ak mladih ljudi, u kojem su snage udružili inženjeri strojarstva, naftnog rudarstva, elektrotehnike, maketara, grafičkih dizajnera, ekonomista i raznoraznih drugih disciplina.
Igraonica za tenkove dio je real life gaminga čiji je razvoj danas u punom jeku. Vrlo je to složena biznis-ideja, pa je Iron Bull timu zatrebala i vanjsku pomoć. Osim što u sklopu ZICER-ove infrastrukture imaju osiguran prostor za razvoj, beskrajno duge hodnike za eksperimentiranje ispucavanja tenkovskih projektila (plastičnih), još je jedna, možda i najbitnija vrijednost koju ZICER pruža – upoznavanje stanara i mnoštvo prilika za kooperaciju. Tako je za njih, više od 300 mehaničkih dijelova isprintanih u 3D printeru izradio ZICER-ov stanar Mikrotvornica.
Navedena suradnja dokaz je da se velika istina skriva u pjesmi Kad se male ruke slože, sve se može… Ovaj tim, također krasi i velika upornost, trud i rad. Trebale su pune dvije godine i četiri prototipa, od kojih je jedan zakazao na pozornici Bug Future Show-a (zbog baterija koje su u tenku otišle u kratki spoj), kako bi došli do savršenog. Ovaj savršeni sadrži velik broj dijelova čiji rad je potrebno uskladiti kako bi bili u sinergiji i kako bi tenk uistinu i oživio. Tenk iz ove priče uistinu je i oživio, a uskoro putuje na najveći sajam potrošačke elektronike na svijetu – CES u Las Vegasu. Tamo će ova marljiva ekipa na vlastitom izložbenom prostoru imati priliku predstaviti svoj proizvod koji će, ne sumnjamo, postati senzacija.
Za sebe kažu da nemaju konkurenciju, a koliko vjeruju u svoju ideju dokazuje činjenica da financiranje čitavog projekta proizlazi iz njihova vlastita džepa. Konkurencija koja na tržištu i postoji mnogima je cjenovno nedostupna ili pak vrlo nekvalitetna. Za razliku od svih njih Iron Bull nudi nešto novo: pokretljivost pravog tenka, stream kamere da znate u što pucate, pouzdan mehanizam za pucanje i, što je najvažnije, senzore na samom tenku koji detektiraju gdje ste pogođeni.
Osim samog tenka ovaj sjajni tim izradit će tematske mape: Sahare, Njemačke, francuskog bojišta 1941 itd. Uz njih će ići pripadajuća oprema, kakva se u to vrijeme koristila baš na tom tenku, na toj bojišnici. Mape će vjerno prikazivati i sadržavati uzvišenja, udoline, zgrade.. Bitke će se voditi u pravom malom maketa gradu, koji će poput tenka dolaziti u omjeru 1:12. Cjelokupan doživljaj igranja ono je što, dakle, ovaj tim razlikuje od svih drugih.
‘Igrači će sa svojim tenkovima kretati s obje strane bojišta i započinjati borbu do posljednjeg’, najavljuju Jukić i Medić. Gađat će se, izbjegavati na bojnom polju i nadmudrivati, gledajući istovremeno u mapu i u ekrane kako bi se što bolje i preciznije odredio cilj. Osnovni cilj je postići da se ljudi zabave, razviju timski rad i komunikaciju, ali i franšiziranje poslovnog modela igraonice.
Iz prve ruke ponosno i pod budnim okom pratimo njihov razvoj, želimo svu sreću u Las Vegasu i s nestrpljenjem čekamo dan kada ćemo u Iron Bull igraonici zasjesti na mjesto topnika i krenuti u akciju.