Iza EratoExpertovog chatbota stoji tehnologija razumijevanja prirodnog jezika!

21. 04. 2020.

Erato.hr je prva hrvatska chatbot platforma koju njeni kreatori opisuju kao neumornog radnika koji nikada ne spava i uvijek je spreman priskočiti u pomoć. Virus je ovoga puta napisao scenarij. Erato tim nije oklijevao, prihvatio je izazov i napravio rješenje! Ako ga još nisi isprobala/isprobao, sada je dobar trenutak. On te čeka spreman s točnim odgovorima. A gdje ćeš ga pronaći? Doznat ćeš nastaviš li čitati:

EratoExpertova tehnologija razumijevanja prirodnog jezika temelji se na naprednim algoritmima i strojnom učenju. Služi za brzo i precizno pretraživanje informacija te zadavanja naredbi za pretraživanje bez potrebe korištenja ključnih riječi. Ovaj virtualni sugovornik te zaista razumije, i to na svakodnevnom jeziku!

Cijeli koncept ovog chatbota razvio je bračno-poslovni par – Nevena Erak Camaj, po struci lingvistica, i Eduard Camaj, po struci programer. Osim što su bili dio četvrte generacije Startup Factoryja, Nevena i Eduard naši su u ZICER-u inkubirani sustanari.

S obzirom da ZICER ovih dana zbog sigurnosti i očuvanja zdravlja nije otvoren, za početak nas je zanimalo kako su u EratoExpertu sada organizirali svoje poslovanje.

Otkako su se počele provoditi mjere zaštite od širenja koronavirusa, kod kuće smo i radimo i dalje. Što se tiče razvoja postojećih projekata, sve ide nekim svojim tempom kao i ranije. U našoj branši, srećom, rad od kuće nije problematičan – dokle god postoji internetska veza, sve se može. U redovitoj smo komunikaciji sa suradnicima i partnerima i mislim da smo se prilično bezbolno prilagodili ovoj novoj stvarnosti. Što se tiče dnevnog ritma, on je sad puno stabilniji i smireniji, bez putovanja i drugih distrakcija, a nalazimo i više vremena za sport i čitanje – kaže Nevena.

Brza reakcija ovome agilnom startupu nije strana. To su pokazali i u ovoj izvanrednoj situaciji. Izradili su koronavirus chatbot! Zanimalo nas je o čemu se točno radi, a Nevena nam je sve pojasnila:

Kad nas je COVID-19 zatvorio u kuću, počeli smo razmišljati kako bi naša tehnologija mogla pomoći u informiranju javnosti o koronavirusu. Sa svojim partnerom COMBIS-om, s kojim inače radimo na razvoju chatbota za enterprise okoline, došli smo na ideju da stvorimo chatbot koji bi znao odgovarati na pitanja o razvoju pandemije koronavirusa, simptomima, liječenju, poželjnom ponašanju i svemu što bi ljude moglo zanimati. Razvili smo ga u rekordnom roku, oslanjajući se na provjerene informacije Svjetske zdravstvene organizacije i službene Vladine stranice koronavirus.hr, i već ga 1. travnja objavili na T-portalu. U međuvremenu je objavljen na Facebook Messengeru kao Koronabot Hrvatska te na web stranici Grada Bjelovara i na koronavirus.dalmacija.hr. 

Ovakva vrijedna inicijativa nije prošla nezapaženo. Brojke uvijek govore istinu! Što kažu one Koronabota Hrvatska?

Dosad smo zabilježili više od 65.000 interakcija korisnika, što samo upućuje na to koliko je ovakav vid informiranja bio potreban. Chatboti su zapravo idealan mehanizam za pomoć u ovakvim situacijama jer su korisnicima lako i u bilo kojem trenutku dostupni na različitim platformama, što se vidi i iz činjenice da je u međuvremenu nastalo još nekoliko digitalnih pomoćnika za informiranje o koronavirusu. To nas veseli i nadamo se da će chatboti postati sve rašireniji alat. Međutim, za razliku od drugih domaćih pomoćnika posvećenih koronavirusu koji su strogo strukturirani i korisnicima nude samo kretanje menijima koristeći gumbiće ili pisanja poruke chatbotu u obliku unosa slova A/B/C, u pozadini našeg chatbota stoji tehnologija razumijevanja prirodnog jezika koju razvijamo već nekoliko godina. To je omogućilo korisnicima da chatbotu postavljaju pitanja, a prema onomu što pratimo u analitici korištenja chatbota, zanimaju ih uistinu različite stvari. 

Upiti postavljeni Koronabot Hrvatska moguće je načelno svrstati u tri kategorije – pitanja o tome kad će doći do ukidanja mjera zabrane (do kad ćemo ovako živjeti, kad ćemo se vratiti u normalu…), zatim pitanja vezana uz mjere predostrožnosti (kako spriječiti zarazu, kako se ponašati izvan kuće, kako postupati prema namirnicama, kako zaštititi ranjive skupine stanovništva) te pitanja koja odražavaju zabrinutost, strah i neizvjesnost koja muči mnoge.

Za kraj, Nevena je s nama podijelila: Korisnici također jako vole i čavrljati s chatbotom pa ga ispituju štošta o njegovu životu.  Različite teme i sadržaj pojedinih odgovora svakodnevno nadopunjujemo prateći analitiku upita pa smo tako na temelju pitanja korisnika dodali i neke stvari kojih u prvim danima chatbotova života nije bilo, primjerice koja je razlika između virusne i bakterijske infekcije, kako napraviti dezinficijens i prenose li komarci virus. 

A sada je tvoj red za uspostavu komunikacije! Koronabot Hrvatska te čeka.

Ostale novosti i projekti

Otvoren je HACKL – hackathon za otvoreni Zagreb

Upravo je otvoren treći po redu HACKL - hackathon za otvoreni Zagreb. Ovogodišnja tema „Kultura na dlanu“ ima za cilj razviti rješenja koja će građanima i organizacijama omogućiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih događanja u gradu, koristeći...