Pravo pristupa znanju i informacijama mora biti dostupno svima. No, je li tome tako? U okviru programa e-Škole ZICER-ov startup OmoLab s partnerima daje odgovor na ovo pitanje. Cilj im je izraditi protokole i testove, akumulirati ekspertize i iskustva te postaviti temelje za znanje pristupačno svima.
U okviru druge faze programa e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola, po prvi put u Hrvatskoj, provedena je javna nabava za testiranje digitalne pristupačnosti obrazovnih sadržaja kako bi se osiguralo da znanje bude pristupačno osobama s teškoćama. Za realizaciju tog pionirskog poduhvata Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET odabrala je tim OmoLaba i partnera. Pristup znanju i informacijama je temeljno ljudsko pravo koje doprinosi individualnom i razvoju društva u cjelini. Štoviše, snaga i razvijenost nekog društva najbolje se demonstriraju odnosom prema deprivilegiranim skupinama.
Tijekom iduće dvije godine testirat će se CARNET-ove web stranice, aplikacije i usluge kao što su Edutorij: repozitorij digitalnih obrazovnih materijala, e-Škole digitalni obrazovni sadržaji, EduBlicevi: digitalni objekti za mikroučenje, te EMA: aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije.
Kako bi kvalitetno odgovorili izazovu OmoLab je okupio stručnjake iz svih ključnih područja čiji je zadatak otkriti koje barijere treba ukloniti u ovim sadržajima i uslugama kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo.
U tim od 19 članova uključeni su stručnjaci iz Laboratorija za asistivne tehnologije i potpomognutu komunikaciju Fakulteta elektrotehnike i računarstva i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, te osobe s teškoćama iz Saveza gluhih i nagluhih grada Zagreba, Udruge slijepih Zagreb te Udruge paraplegičara i tetraplegičara Osječko-baranjske županije. Na taj način članovi time će iz prve ruke imati priliku evaluirati i predložiti poboljšanja za rješenja razvijena u sklopu programa e-Škole.
U zadnjih godina dana bez korištenja digitalnih platformi i sadržaja nismo mogli učiniti skoro pa ništa, kako u poslu tako i u obrazovanju. Do sada se prilikom njihova razvoja nije razmišljalo o tome kako će ih koristiti osobe s teškoćama što ih stavlja u nezavidan položaj. Cilj ovog projekta je kreirati dobre prakse digitalne pristupačnosti kako bi svi u društvu imali jednak pristup znanju i informacijama. – kaže Maja Peretić, voditeljica projekta.