Kreirati strategiju startupa istovremeno je i lako i teško, jer, tu je potrebno pametno odlučiti što učiniti i, što je još važnije, što ne učiniti.
Zato smo na početku Startup Factory i Global Growth programa naglasak stavili na teme strategije i fokusa.
Iz Madrida je u Zagreb, ciljano samo za naše timove, doputovao odličan Miguel Ángel L. Trujillo, etablirani stručnjak iz područja razvoja poslovanja.
Ovo su Miguelove ključne poruke iz ZICER-a:
- Priče vaših startupova su uzbudljive. Ispričajte ih!
- Birajte tržišta, a ne proizvode.
- Obranite svoju maržu kao što biste branili vlastiti život.
- Neka četiri važna segmenta u vašoj tvrtki – vođenje, kreiranje, prodaju i svakodnevnu operativu – rade različite osobe koje su stručnjaci svaki u svojem području.
- Vaš tim ne bi trebao biti fokusiran na novac, nego na rješavanje problema. Tada će novac doći prirodno kao nuspojava djelovanja.
- Klijenti imaju ogromne probleme koje ne znaju ni definirati. Ako im date rješenje za ono što ne znaju definirati, obogatit ćete se.
- Statistički gledano, startupovi kroz period od tri godine propadaju jer stvore nešto što korisnici ne žele, tim im se raspadne i ostanu bez novca. Naučite kako izbjeći ove tri prijetnje.
Sretan sam što sam proveo vrijeme radeći sa ZICER-ovim startupovima. Oni su željni znanja i spremni ostvariti svoje ambicije. Zato mi je bilo posebno drago biti dijelom Startup Factory i Global Growth akceleratora. – na kraju je poručio Miguel kojem zahvaljujemo na dinamičnom predavanju i znanjima koja je prenio našim startupovima.