Kroz igru ni učenje nije tlaka – Mundus to najbolje zna!

15. 11. 2019.

Tehnologija je postala neizostavna u svakodnevnom životu. Njena uloga u obrazovanju od krucijalne je važnosti i gotovo sigurno fizičke knjige i priručnici uskoro više neće biti dio školskih torbi. Njih će zamijeniti tehnološka rješenja, stoga se valja pripremiti na to. Iako vrlo mladi, članovi tima Mundus Education System imaju snažno rješenje kako tehnologiju približiti formalnom obrazovanju, ali i kako učenje učiniti privlačnijim.

Znate kako u svakom razredu postoje ona djeca koja svojim promišljanjima, ponašanjem i istupima „iskaču iz okvira“? Na njima se jednostavno vidi da su njihovi veliki i kreativni umovi zarobljeni u malim glavama. Takav jedan dječak odlučio je svoje ideje staviti na papir i pričekati pravi trenutak da ih i podijeli s nekim. Naime, Filip Hercig – danas već mladić, vjerovali ili ne, ideju je dobio već u 7. razredu osnovne škole. Na državnom natjecanju iz tehničkog, 2015. godine, zadatak je bio napraviti igračku. Ne samo da je bio na razini zadatka, nego je svojim rješenjem kročio u „drugi level“, napravivši prvu verziju pametne igre. Kad kažemo prvu verziju, tad mislimo kako je prvotni cilj ovog projekta bio kreirati pametnu društvenu igru.

Filip je rastao, a skupa s njim rasle su i njegove ideje. Dolazak u srednju školu donio mu je i nova poznanstva, pa je oko sebe okupio još 3 člana s kojima će svoje ideje, vjerujemo, ostvariti. Oni su Luka Dumančić, Matija Fućek i Fran Zekan. Fran i Luka FERovci su, a Filip i Matija još uvijek su učenici V. zagrebačke gimnazije.

Od pametne društvene igre ovaj projekt evolvirao je u edukacijski sustav. Upravo zato za cilj imaju promjenu formalnog obrazovanja kakvog danas poznajemo. Smatraju da je i bez promjene kurikuluma moguće imati kvalitetniji obrazovni sustav i to samo kroz nekoliko hardverskih i softverskih rješenja. Kroz igru je učenje najefikasnije, pa su gejmificiranje obrazovanja zamislili na sljedeći način:

Edukacijski sustav Mundus set je alata za interaktivno učenje i ponavljanje. Najpoznatiji alat društvena je igra u kojoj je cilj točno odgovoriti na pitanja, osvojiti polja drugih igrača i naravno, što više bodova. Radi se o ploči koja sadrži šesnaest svjetlećih polja. Točnim odgovorom učenici polja boje u svoju boju. Pitanja se postavljaju putem mobitela, koji stoji na sredini ploče.

Profesori se sa svojim korisničkim računom mogu ulogirati na web stranicu, odakle mogu maknuti stara i dodati nova pitanja. Pitanja se potom pojavljuju u aplikaciji učenika, upare se s mobitelom koji se postavi na ploču i igre mogu početi! Osim učenja, među djecom se na taj način razvija i natjecateljski duh.

Sva pitanja prevedena su na engleski jezik, a kako se u budućnosti planiraju proširiti i na europsko tržište, vjerujemo bit će prevedena i na druge jezike. Baza pitanja kontinuirano se širi, a trenutno je u njoj oko 30 tisuća pitanja koja pokrivaju veliku većinu predmeta u osnovnoj školi. Također, u sustavu im se nalazi pedesetak škola iz cijele Hrvatske, ali i nekolicina iz susjedne Slovenije.

Svjesni sveprisutnosti tehnologije u svakodnevnom životu, ali i njezinih dobrih i loših strana, ovaj tim smatra kako je iznimno važno znati vladati tehnologijom kako ona ne bi zavladala nama. A oni njome zasigurno već vladaju!

Ostale novosti i projekti

Otvoren je HACKL – hackathon za otvoreni Zagreb

Upravo je otvoren treći po redu HACKL - hackathon za otvoreni Zagreb. Ovogodišnja tema „Kultura na dlanu“ ima za cilj razviti rješenja koja će građanima i organizacijama omogućiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih događanja u gradu, koristeći...