Tim Marenda jedan je od 14 finalista osme generacije ZICER-ovog nagrađivanog Startup Factory akceleracijskog programa. Upoznajmo ga!
Marenda je mobilna aplikacija koja transformira način na koji ljudi jedu i dolaze do namirnica.
„Naš cilj je pojednostaviti planiranje obroka i kupovinu namirnica, donoseći lokalne trgovine direktno u džepove naših korisnika. Rješavamo problem vremenski zahtjevnog planiranja obroka i kupovine namirnica pružajući personalizirane, nutritivno uravnotežene prijedloge obroka i automatiziranu kreaciju shopping lista uz integraciju s lokalnim proizvođačima i trgovinama“, pojašnjava nam Josip Ralašić, voditelj tima Marenda.
Tko je za marendu, a za koga je Marenda?
Ciljna skupina ovome Startup Factory timu su zaposleni ljudi koji teže zdravoj prehrani, ali im nedostaje vremena i resursa za organizaciju iste.
„Naše istraživanje je pokazalo da ljudi u prosjeku troše dva sata tjedno na planiranje obroka i tri do pet sati tjedno na kupovinu namirnica. Zbog velike količine vremena potrebne za planiranje uravnotežene prehrane korisnici se često oslanjaju na improvizacije što rezultira neuravnoteženom prehranom i bacanjem velikih količina ostataka hrane“, naglašava Josip i nastavlja, „Također, trgovinama nedostaju digitalni kanali kojima bi proširili svoju ponudu i približili se ljudima koji preferiraju kupovinu digitalnim kanalima ispred fizičkih trgovina. Zato im Marenda otvara digitalni kanal prodaje.“
Kako Marenda funkcionira?
Način na koji Marenda funkcionira je jednostavan: korisnik odgovara na sedam pitanja i prima prijedloge za personalizirane, nutritivno uravnotežene obroke. Korisnik ima opciju dodati obrok na popis za kupovinu koji automatski generira popis namirnica potrebnih za njegovu pripremu. Tada se korisniku nudi mogućnost kupovine namirnica unutar aplikacije iz jedne od partnerskih trgovina. Aplikacija pruža i savjete za pripremu obroka.
Marenda spaja digitalnu učinkovitost s mogućnošću osobnih izbora, prevladavajući tako ograničenja generičke dostave namirnica, uvodeći kupovinu namirnica u digitalno doba.
Tim sa znanjem i iskustvom
Voditelj tima je Josip Ralašić, stručnjak s više od devet godina iskustva u području marketinga i product managementa. U timu je i Marijan Ralašić, podatkovni znanstvenik s iskustvom iz Warner Brosa i HBO-a. Također, tu su Luka Leopoldović i Borna Skukan, developeri popularnih aplikacija s preko 10 milijuna korisnika. Svaki član tima donosi jedinstvenu ekspertizu, od tehnološkog razvoja do strategije i marketinga.
„Tim smo koji ima znanje i iskustvo samostalno razviti ovaj proizvod. Veže nas prijateljstvo i zajednički interesi u tehnologiji i zdravoj prehrani. Želimo učiniti zdravlje i održivost neodvojivim dijelom svakodnevnih obroka“, ističe Josip.
Od osobnog izazova do svima dostupnog rješenja
„Ideja za Marendu nastala je iz osobnog iskustva s izazovima u planiranju zdravih obroka usred zauzetog životnog tempa. Inspiraciju crpimo iz tehnoloških inovacija i želje za promicanjem održivog načina života. Motivacija nam je vidjeti kako naša aplikacija olakšava živote ljudi, pomažući im jesti zdravije i pametnije. Želimo ponuditi bržu, jednostavniju, zdraviju i održiviju alternativu za ljude koji pripremaju obroke kod kuće. Svi članovi tima imaju iskustvo rada u startupovima, što nam daje motiv primijeniti znanja koja smo do sada stekli kako bismo omogućili ljudima diljem svijeta da jedu bolje, zdravije i štede novac na kupovini namirnica“, o biti projekta govori Marijan.
Startup Factory nadmašio očekivanja
„Prijavili smo se na Startup Factory zbog mogućnosti umrežavanja, rada s mentorima i korištenja ZICER-ovih resursa za razvoj našeg projekta. Očekivanja su bila visoka, a program ih je do sada nadmašio. Najvrjedniji aspekti uključuju pristup iskusnim poduzetnicima i mentorima te povratne informacije na naše ideje što je ključno za razvoj Marende. Kroz ZICER smo dobili mogućnost sagledati naš projekt iz novih perspektiva“, kaže nam Luka.
Stiže Zagreb Connect i veliko Startup Factory finale
„Od Zagreb Connecta očekujemo izlaganje naše vizije široj publici i povezivanje s potencijalnim investitorima. Do kraja 2023. planiramo ponuditi proizvod na Android Play Storeu hrvatskim korisnicima, dok u prvoj polovini 2024. očekujemo ostvariti prve prodaje namirnica kroz našu aplikaciju“, o planovima govori Borna koji napominje kako za šest mjeseci planiraju proširiti korisničku bazu, a za godinu dana postati dobro znano ime na regionalnom tržištu.
Za pet godina ovaj četveročlani vidi Marendu kao globalno prepoznat brand u domeni planiranja obroka i kupovine namirnica. U tom kontekstu ističu: „Želimo unijeti pozitivne promjene koristeći tehnologiju u svakodnevnoj prehrani.“
Samo jedna marenda je Marenda!
„Posebnost Marende leži u našem pristupu integraciji zdravlja i održivosti u svakodnevnoj prehrani. Naša aplikacija nije samo alat, već pokretač promjena u načinu na koji ljudi razmišljaju o hrani i kupovini. Također, želimo lokalnim proizvođačima i trgovinama otvoriti pristupačan i učinkovit digitalni kanal prodaje kako bi mogli proširiti svoju ponudu“, za kraj akcentira Josip.