Grad Zagreb i ove godine dodjeljuje bespovratna sredstva za očuvanje i razvoj obrtničkih djelatnosti. Najviši pojedinačni iznos ove potpore može iznositi 5.000,00 eura, a najniži 1.500,00 eura. Rok za podnošenje zahtjeva je zaključno s 18. travnja 2025. godine.
Korisnici potpora
Korisnici potpora mogu biti:
- obrti;
- djelatnosti slobodnih zanimanja;
- mikro, mala i srednja trgovačka društva u vlasništvu fizičkih osoba upisanih u evidenciju o pravnim osobama i radnicima koji obavljaju vezane obrte.
Korisnici potpora moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
- imati sjedište na području grada Zagreba;
- obavljati djelatnost za koju se traži potpora na području grada Zagreba;
- obavljati jednu od djelatnosti navedenih ovim Javnim pozivom;
- imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik) u poslovnom subjektu najmanje tri mjeseca prije raspisivanja Javnog poziva;
- imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik) godinu dana od dana sklapanja ugovora.
Ukoliko se radi o novoosnovanom obrtu, on mora imati upisan početak obavljanja obrta i imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu (vlasnik ili jedan zaposlenik) u trenutku podnošenja Zahtjeva.
Vlasnik obrta se smatra zaposlenikom obrta ukoliko nema zasnovan radni odnos kod druge pravne ili fizičke osobe.
Ukoliko se radi o novoosnovanom trgovačkom društvu, ono mora imati najmanje jednog (1) zaposlenog u punom radnom vremenu u trenutku podnošenja Zahtjeva.
Popis djelatnosti
Popis djelatnosti koje mogu koristiti potporu možete preuzeti ovdje.
Namjena korištenja i prihvatljivi troškovi potpora
Potpore se odobravaju samo za jednu djelatnost i to za:
- nabavu opreme, alata i pribora koji je u funkciji obavljanja djelatnosti za koju je potpora odobrena;
- nabavu posebne opreme i uređaja za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora energije (npr. solarne ploče, fotonaponske ćelije i sl.);
- nabavu posebne opreme proizvedene za zaštitu okoliša (npr. termostati za reguliranje grijanja/hlađenja, kondenzacijski kotlovi, solarni grijači vode, led rasvjeta i sl.);
- zbrinjavanje opreme, inventara, alata i sl. na propisani način;
- nabavu inventara i unutarnje uređenje poslovnog prostora;
- edukaciju (troškove zaposlenih, naučnika, učenika na stručnoj praksi);
- promotivne aktivnosti (troškovi izlaganja na sajmovima, troškovi izrade promidžbenog materijala, marketinga i drugo);
- stjecanje certifikata kvalitete i znakova kvalitete;
- stjecanje statusa tradicijskog, odnosno umjetničkog obrta.
Iznos prihvatljivih troškova ne smije biti niži od 1.500,00 eura tj. od najnižeg pojedinačnog iznosa potpore.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali od 1. siječnja 2025.

Neprihvatljivi troškovi
Neprihvatljivi troškovi su:
- troškovi uređenja prostora koji nije fizički odvojen od stambenog dijela;
- troškovi nabave posebne opreme i uređaja za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora energije/zaštitu okoliša koji nisu isključivo u funkciji djelatnosti, već se koriste i za stambene potrebe;
- troškovi poreza na dodanu vrijednost (PDV) ako je korisnik potpore u sustavu poreza na dodanu vrijednost;
- troškovi nabave prometnih sredstava;
- troškovi unutarnjeg uređenja poslovnog prostora ako su u vlastitoj izvedbi ili ako izvođač radova nije poslovni subjekt koji je registriran za obavljanje tih radova;
- troškovi nabave TV, radio i sl. uređaja te mobitela;
- troškovi potrošnog materijala;
- troškovi nabave radne odjeće i obuće;
- troškovi izrade projektne dokumentacije, troškovi zaštite na radu, higijenskih uvjeta, zaštite od požara, atesta i sl.;
- troškovi tečajeva i edukacije koje nisu u funkciji obavljanja djelatnosti za koju je potpora odobrena (npr. tečajevi stranih jezika, knjigovodstvo, marketing, informatički tečajevi i sl.) te stjecanja formalnog obrazovanja;
- troškovi tečajeva i edukacije iznad 300,00 eura (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje);
- troškovi nabave usisavača (osim industrijskih za građevinsku djelatnost), mikrovalne pećnice, aparata za kavu i vodu, fotoaparata – ne odnosi se na djelatnost pod šifrom NKD 2007/2025 – 74.20/74.20.0.00 fotografska djelatnost;
- troškovi nabave i opremanja čajne kuhinje (osim za djelatnost NKD 2007/2025 -88.91/88.91.0 usluge dadilje);
- troškovi nabave ukrasnih predmeta (vaze, svijećnjaci, svijeće, slike i slično);
troškovi najma opreme, leasing te obročna otplata;
troškovi za nabavu računala i računalne opreme iznad 1.000,00 eura (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje);
troškovi za nabavu računala i računalne opreme za koju su dobivena sredstva potpore Grada Zagreba u protekle četiri godine;
troškovi za nabavu perilica i sušilica rublja osim za djelatnosti NKD 2007/2025 – 96.01/96.10.0.00 i 96.10.0 pranje i kemijsko čišćenje tekstila i krznenih proizvoda, NKD 2007/2025 – 88.91/88.91.0 usluge dadilje, NKD 2007/2025 – 96.02.01/96.21.0.00 frizerska djelatnost, NKD 2007/2025 – 96.02.02/96.22.0.01 pedikerska djelatnost i NKD 2007/2025 – 96.02.03/96.22.0.02 kozmetičarska djelatnost; - troškovi za nabavu perilica i sušilica rublja iznad 300,00 eura po uređaju (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje – ne odnosi se na djelatnost NKD 2007/2025 – 96.01/96.10.0.00 i 96.10.0 pranje i kemijsko čišćenje tekstila i krznenih proizvoda);
- troškovi za nabavu perilica i sušilica rublja za koju su dobivena sredstva potpore Grada Zagreba u proteklih pet godina (osim za djelatnost NKD 2007/2025 – 96.01/96.10.0.00 i 96.10.0 pranje i kemijsko čišćenje tekstila i krznenih proizvoda);
- troškovi za nabavu klima uređaja iznad 700,00 eura (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje);
- troškovi za nabavu klima uređaja za koja su dobivena sredstva potpore Grada Zagreba u proteklih pet godina;
- troškovi promotivnih aktivnosti iznad 700,00 eura (iznos uključuje potporu i vlastito ulaganje) – ne odnosi se na izlaganja na sajmovima;
- svi troškovi koji nisu u funkciji obavljanja djelatnosti za koju je potpora odobrena.
Neprihvatljivim se smatraju i drugi troškovi koji nisu navedeni kao prihvatljivi.
Visina potpore
Najviši pojedinačni iznos potpore može biti 5.000,00 eura, a najniži 1.500,00 eura.
Ukoliko podnositelj zahtjeva obavlja više djelatnosti, potpora se mora namjenski iskoristiti isključivo za jednu djelatnost odnosno za onu za koju je potpora odobrena.
Korisnik potpore je dužan sudjelovati u troškovima za koje se traži potpora. Visina vlastitog ulaganja mora biti u iznosu od najmanje 20% od dodijeljenog iznosa potpore u skladu s namjenama i prihvatljivim troškovima.
Način podnošenja prijave
Rok za podnošenje zahtjeva je od 20. ožujka 2025. do zaključno 18. travnja 2025.
Zahtjev se podnosi Povjerenstvu putem Gradskog ureda za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje na propisanom obrascu “Zahtjev za dodjelu potpora za očuvanje i razvoj tradicijskih, deficitarnih i proizvodnih obrtničkih djelatnosti – 2025.”.
Obrazac Zahtjeva može se preuzeti:
- na internetskoj stranici Grada Zagreba: zagreb.hr
- u Gradskom uredu za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje, Odjel za poticanje razvoja obrta i poduzetništva i praćenje stanja u gospodarstvu, Zagreb, Trg Stjepana Radića 1, soba 105, 106 i 110
Zahtjev se podnosi preporučenom pošiljkom ili u pisarnicu Gradske uprave Grada Zagreba na adresi:
GRAD ZAGREB
GRADSKI URED ZA GOSPODARSTVO, EKOLOŠKU ODRŽIVOST I STRATEGIJSKO PLANIRANJE
„Javni poziv za dodjelu potpore za očuvanje i razvoj obrtničkih djelatnosti za 2025.“
Trg Stjepana Radića 1
10000 Zagreb
U trenutku podnošenja, uz Zahtjev treba biti priložena sva potrebna dokumentacija (preporučuje se kemijskom olovkom ispisati redne brojeve listova predanih uz Zahtjev). Nije dopušteno naknadno dopunjavanje iste.
Više informacija
INFORMATIVNE RADIONICE za poduzetnike i obrtnike o javnim pozivima za potpore poduzetnicima u 2025. bit će održane u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP) i Obrtničkom komorom Zagreb i to:
- u ponedjeljak, 24.3.2025. u 13.00-15.00 sati na adresi Radnička cesta 37 u prostorijama Hrvatske udruge poslodavaca (Velika dvorana u prizemlju). Mjesta su ograničena, molimo da prijavite Vaš dolazak na poveznici ovdje
- u utorak, 25.3.2025. u 13.00-15.00 sati na adresi Ilica 49, u prostorijama Obrtničke komore Zagreb (Velika dvorana, I. kat). Broj mjesta je ograničen, molimo da prijavite Vaš dolazak na okz@okz.hr
Sve dodatne informacije se mogu dobiti putem na brojeve telefona: 61-01-110, 61-00-075, 61-01-106, 61-00-043, 61-01-586, 61-01-105.
Cijeli natječaj pročitajte na službenim stranicama Grada Zagreba.