Otvorene su prijave za najbolju srednjoškolska ideja koja će osvojiti 10.000,00 kn

05. 03. 2021.

Srednjoškolci, pozor! Ideja godine, natjecanje koje traži najbolju poslovnu ideju, devetu godinu otvorilo je prijave. Kao i do sada traže se kreativna, inovativna i hrabra tehnološka rješenja i ideje. Najbolji tim ili pojedinca nagrađujemo sa 10.000,00 kn bruto. Otkrijte kako se prijaviti!

Ideja godine natjecanje je za srednjoškolce koji žele poduzeti svoj prvi poduzetnički korak.

Za razliku od školskih natjecanja na koja smo naviknuti, ne tražimo da nam pokažete znanje u školskom gradivu. Želimo čuti vaš poslovni plan, a u njemu tražimo inovativnost, kreativnost, ali i dobre prezentacijske vještine. – kaže Marko Matijević, osnivač portala Srednja.hr

Pri tome, morate koristiti internet ili neku od novih tehnologija, primjerice umjetnu inteligenciju, internet stvari (IoT), digitalno proširena stvarnost (AR), robote, blockchain, virtualnu stvarnost, bespilotne letjelice, 3D ispis ili nešto sasvim drugo. Želimo čuti kako nove tehnologije planirate koristiti kako biste riješili neki od problema koji muče vas, vašu okolinu ili cijelo društvo. Često postavljana pitanja i odgovore o projektu pronađite ovdje– nastavlja Marko.

Rane prijave traju do 26. ožujka

Prijaviti se možete odmah, a do 26. ožujka traju rane prijave. Svi koji do tada pošalju svoje prijave, dobit će recenziju stručnog žirija i mogućnost da svoju prijavu poprave. Krajnji rok za prijavu na natjecanje je 18. travanj. Finaliste doznajemo 23. travnja.

Prijaviti se možete sami ili u timu od najviše troje ljudi. Ako se prijave timovi s više od tri člana, njihove prijave nećemo uzeti u obzir. Pri razradi svoje ideje možete tražiti pomoć profesora/ice, no onda ih morate navesti kao mentora/icu.

Kako se prijaviti?

Prijaviti se možete tako da pošaljete svoj poslovni plan na mail idejagodine@srednja.hr.  Poslovni plan možete skinuti ovdje.

Ako nikada prije niste čuli za poslovni plan, ne brinite. U dokumentu kojeg ste preuzeli objašnjena je svaka točka i detaljno navodimo što od vas tražimo. Ukratko, morat ćete razraditi pet osnovnih točaka: poslovna ideja, tržište prodaje, marketinške aktivnosti, financijski podaci, društveno odgovorno poslovanje. Plan ne smije biti manji od četiri stranice, ali po mogućnosti ne duži od 15-ak strana. Ako je duži, nećete gubiti bodove. Cijeni se svaki dodatni prikaz rada, kroz video formu, prezentaciju ili neki drugi originalni oblik.

Pripreme za finale

Nakon što se prijave zatvore, stručni žiri će ih pregledati i odabrati 10 najboljih koji će dobiti poziv na finale. Finale se održava 29. travnja u prostorima Effectusa – Studija za financije i pravo. U slučaju da finale neće biti moguće održati zbog epidemioloških razloga, sve će se održati online.

Pobjednik je samo jedan i on kući odnosi 10.000,00 kuna bruto, a svi će finalisti, ako epidemiološka situacija to dozvoli, moći obići i ZICER i upoznati se s našim radom. Za sve finaliste koji nisu iz Zagreba bit će osiguran smještaj. Na dan finala osiguran je ručak i večera za sve sudionike.

Važni datumi

  • 26. ožujak – rane prijave (mogućnost recenzije rada)
  • 18. travnja – finalne prijave
  • 23. travnja – proglašenje finalista
  • 29. travanj – finale u prostorima Effectusa, večera i noćenje u Zagrebu / u slučaju loših epidemioloških uvjeta, finale će se održati online
  • 30. travanj – doručak, obilazak partnera, odlazak kući (ovisno o epidemiološkoj situaciji)

Iz godine u godinu podržavamo Ideju godine i to nam je jako drago. Dobro je da mladi od srednje škole, pa čak i ranije, rezoniraju s temama poduzetništva. U toj kreativnoj fazi, koja još ne poznaje mnoga realna ograničenja, oni mogu izgraditi sliku sebe kao osobe koja stvara svojim radom što im postaje nit vodilja i dovodi ih do cilja. Tako usmjereni, prirodno dolaze do razmišljanja o tome gdje upiti nova znanja – koja su danas dostupnija više nego ikada prije, pa i do toga kako džeparac pretočiti u alate koji će stvarati novu vrijednost. Kao član žirija prethodnih Ideja godine mogu reći da srednjoškolski timovi koji se ovdje predstavljaju iz godine u godinu  pokazuju respektabilnu razinu zrelosti i prezentacijskih vještina. Posebno mi je drago kada ih ubrzo nakon ovog natjecanja vidim u ZICER-u gdje uz naše mentore, edukacije, labose, urede, financijsku podršku i podršku zajednice nastavljaju svoj rast, a razvijene tehnološke proizvode uspješno lansiraju na tržište. – poručuje Frane Šesnić, direktor ZICER-a. 

Intervju s direktorom Šesnićem na temu natjecanja Ideja godine čitajte na portalu Srednja.hr.

Ostale novosti i projekti