RoMB Tecnologies vozilima za prijenos tereta omogućuje autonomno obavljanje zadaća

30. 10. 2019.

S Damjanom Miklićem, jednim od suosnivača RoMB Tecnologiesa, razgovarali smo o razvoju novog softvera za logističku industriju, potencijalu te tehnologije i najvećim izazovima s kojima se trenutno susreću.

Kakav tim ljudi stoji iza ovog projekta?
Naša je tvrtka spin-off Laboratorija za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS) zagrebačkog FER-a. Suosnivači su profesori Zdenko Kovačić i Stjepan Bogdan, doktori znanosti Ivica Draganjac, Goran Vasiljević i Damjan Miklić, te student doktorskog studija Juraj Oršulić. Razvojni tim čine zaposlenici tvrtke, Mirko Kokot, Ivan Buterin, Krešimir Turković i Damjan Miklić.

Što je bila glavna misao vodilja u realizaciji projekta, kako je osmišljen?
Surađujući s industrijskim partnerima na EU projektima u okviru programa FP7 i Horizon, uočili smo da tehnologije koje logistička industrija primjenjuje zaostaju za najnovijim znanstvenim dostignućima na području mobilne robotike i autonomne navigacije. U tome smo uočili priliku, te smo pokrenuli tvrtku s ciljem komercijalizacije znanstvenih istraživanja koja smo provodili na fakultetu.

RoMB Tecnologies počiva na inovativnom softveru, što on omogućuje?
Naš softver omogućuje vozilima za prijenos tereta (viličarima i sličnim vozilima) autonomno obavljanje zadaća. Korištenjem senzora (Lidar, enkoderi na kotačima) i algoritama ugrađenih u naš softver, vozilo može odrediti svoju poziciju u prostoru, isplanirati putanju i precizno prenositi teret unutar skladišta, potpuno autonomno, bez da njime upravlja čovjek. 

Tko vam je ciljna skupina – tko su korisnici vašeg softvera?
Krajnji korisnici našeg softvera su sve tvtke koje imaju potrebu za prijenosom tereta unutar skladišta, primjerice proizvođači, distributeri i trgovci hranom i pićem, robom široke potrošnje ili elektroničkom opremom. 

Koji je potencijal ove tehnologije u logistici, kako može unaprijediti procese?
Naša tehnologija može unaprijediti logističke procese na dva načina. S jedne strane, automatizacijom dijela poslova oslobađa ljude za druge zadaće koje nije moguće automatizirati, te time povećava učinkovitost operacija. S druge strane unapređuje uvjete rada, budući da zaposlenici u skladištu u jednoj smjeni prehodaju i do 20 kilometara, što se može znatno smanjiti primjenom automatizacije.

Kako biste definirali model vašeg poslovanja?
Fokus naše tvrtke je na istraživanju i razvoju softvera. Tražimo partnerstva s proizvođačima viličara i tvrtkama koje nude logistička rješenja kako bi krajnjim korisnicima ponudili našu tehnologiju ugrađenu u njihova rješenja.

Jeste li sudjelovali na nekom startup natjecanju i kako ste se financirali u realizaciji?
Za sada još nismo sudjelovali u starup natjecanjima, ali prijavili smo se na Zagreb Startup Factory 2019. Financiramo se dijelom iz ugovora s klijentima u Italiji i Hong Kongu, a dijelom iz bespovratnih sredstava dobivenih kroz natječaje HAMAG-BICRO.

Koje su glavne prepreke u realizaciji i prilikom penetracije na tržište?
Trenutno nam je najveći izazov osiguravanje odgovarajućih uvjeta za razvoj i testiranje naših rješenja, budući da rad s autonomnim viličarima zahtijeva relativno skupu opremu i odgovarajući prostor.

Objavu ove poduzetničke priče omogućio je Poslovni dnevnik u okviru projekta INOVATIVNOST kojem je ZICER pokrovitelj.

Ostale novosti i projekti