Startup Factory 2022_11/11_tim Buksa

11. 11. 2022.

Buksa je online platforma za dijeljenje prostora. Na Buksi, svatko tko ima bilo kakav neiskorišteni prostor može ga oglasiti i na njemu zaraditi, a onaj kome nedostaje prostor (npr. za stvari, vozilo ili ured) može ih preko platforme zbuksati.

Ono što Buksu razlikuje od klasičnih oglasnika je to da se rezervacija prostora, naplata najma i isplata najmodavcima vrši preko platforme. Na taj način korisnici lakše dolaze u kontakt i ne moraju brinuti o naplati. Uz to, tim iz Bukse brine i o sigurnosti, pa su stvari pohranjene u prostoru najmodavca osigurane prema uvjetima police osiguranja njihovog partnera. 

Pretrpanost životnog prostora dokazano loše utječe na kvalitetu života. Buksajte s nama i dovedite svoj prostor i sebe u red! – poručuju iz tima Buksa.

Ljudi koji stoje iza ovoga tima su troje prijatelja i kolega različitih ekspertiza. Povezuje ih dugogodišnje iskustvo u prodaji i jednaka strast prema inovativnim poslovnim idejama.

Kako je ideja rođena?

Do ideje su došli nakon što je u jednom razgovoru članica tima Ivana Kukolj, u timu zadužena za podršku korisnicima, iznijela svoj problem nedostatka prostora za stvari koje iseljava iz stana ljeti kako bi taj stan iznajmila turistima. Kako ovakav problem ima mnogo iznajmljivača u Dalmaciji, njezina prvotna ideja bila je zakupiti prostor u komercijalnom skladišnom centru i zatim ga parcijalno iznajmljivati privatnim osobama.

No voditeljica tima i osnivačica tvrtke koja upravlja brendom Buksa Daliborka Dragašević tu je ideju (iz želje da tržištu predstavi nešto inovativno) razvila u ono što danas predstavlja – platformu za dijeljenje prostora gdje svi oni koji imaju bilo kakav neiskorišteni prostor, mogu ga oglasiti i na njemu zaraditi, a oni koji trebaju prostor za pohranu stvari, parking ili ured mogu odgovarajući prostor pronaći i unajmiti.

O razvoju projekta Buksa razgovarali smo s Daliborkom koja nam je ispričala više o projektu kojeg razvijaju u okviru Startup Factoryja.

Pandemija ubrzala digitalnu transformaciju

Naša je platforma nastajala dvije godine, u vrijeme pandemije, no upravo je pandemija na neki način pripremila tržište za ovakvu ideju, jer je značajno ubrzala transformaciju društva u smislu više razine informatičke pismenosti i otvorila ljude svih dobnih skupina prema elektronskom obliku poslovanja.

Na tržištu već postoje određeni ‘sharing’ koncepti, pa je lakše objasniti princip, a osim toga, već smo neko vrijeme pogođeni gospodarskom krizom i inflacijom što utječe na životni standard ljudi. Stoga će se potencijalni najmodavci lakše odlučiti na bilo koju aktivnost koja im može donijeti dodatni prihod.

Za koga je Buksa?

Osim najmodavaca, u timu vjerujemo kako će se velik interes za našom platformom javiti i kod korisnika koji su najmoprimci, odnosno onih kojima je prostor potreban. Živimo u vremenu kad posjedujemo više stvari nego ikad prije, a sve je manje prostora za njih.

Obitelji imaju po nekoliko vozila, a nemaju ih gdje parkirati. Ako se ljudima pruži prilika da za malo novca pohrane stvari koje ne žele baciti ili im privremeno ne trebaju, ako tim stvarima mogu pristupiti kad god požele a da pritom znaju da su one na sigurnom, takvu priliku će sigurno iskoristiti. Slično je i s parkingom. Zašto bi svako jutro tražili auto na drugom mjestu ako možete imati stalno i sigurno parkirno mjesto kod nekoga tko ima garažu, a nema svoje vozilo i za to vam naplati po prihvatljivoj cijeni?

Istraživanje tržišta je temelj

Ono što se kod istraživanja tržišta pokazalo ključnim faktorom u donošenju odluke o korištenju platforme kod obje skupine korisnika jest sigurnost pohranjenih stvari u lokalnoj zajednici. Zaslugom trećeg člana tima koji je zadužen za prodaju i marketing riješili smo i taj potencijalni problem. Pronašli smo osiguravajuću kuću koja je prepoznala potencijal projekta i odlučila ga podržati prilagođenom ponudom svojih polica osiguranja, tako da je korisnicima omogućeno da sigurno buksaju preko platforme jer je njihova imovina osigurana.

Jedinstvenost platforme je u…

Ono po čemu je platforma različita od klasičnih oglasnika na tržištu jest to da se sve nakon pronalaska odgovarajućeg oglasa vrši preko platforme – komunikacija između korisnika, rezervacija prostora, naplata najma i isplata najmodavcima. Na taj način korisnici lakše stupaju u kontakt i ne moraju brinuti o plaćanju jer im platforma tereti kreditnu karticu svaki mjesec na dogovoreni datum, a isto tako mjesečnom dinamikom najmodavcu se isplaćuje njegova najamnina. Sve potrebne informacije mogu se pronaći na web adresi platforme buksa.hr.

Startup Factory?

Kao i većina natjecatelja, u ZICER-ov Startup Factory akcelerator prijavili smo se radi mogućnosti dobitka financijske potpore. U tom trenutku nismo znali da ćemo ovdje dobiti i nešto što je dugoročno možda od veće važnosti, a to je edukacija, podrška mentora, razmjena iskustava, networking te inspiracija iz osobnih priča Startup Factory alumnija. Kroz dobro osmišljene radionice i ciljeve koje smo si postavili u dogovoru sa ZICER-ovim timom i mentorima, iskristalizirao nam se smjer u kojem dugoročno želimo ići. Definirali smo prioritete i strategiju izlaska na tržište. Zato svim startupovima ili timovima koji razvijaju dobru ideju preporučamo da se prijave u Startup Factory, jer su neovisno o novčanoj nagradi u svakom slučaju na dobitku!

Tim Buksa za pobjedu na Startup Factoryju pitcha 16. studenoga na Zagreb Connectu. Prati nas uživo putem naših YouTube i Facebook kanala.

Ostale novosti i projekti

Otvoren je HACKL – hackathon za otvoreni Zagreb

Upravo je otvoren treći po redu HACKL - hackathon za otvoreni Zagreb. Ovogodišnja tema „Kultura na dlanu“ ima za cilj razviti rješenja koja će građanima i organizacijama omogućiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih događanja u gradu, koristeći...