Trčanje i neodoljivi zalogaji – i to je Startup Factory!

10. 09. 2020.

U kakvoj su vezi trčanje i neodoljivi bio zalogaji? Zicer u zdravoj. SightRun i BiteMe Nutrition povezuju inovacije, entuzijazam i Startup Factory:

Za prijavu na novi Startup Factory ciklus preostalo je još samo 10 dana! Petu generaciju programa čekaju nove edukacije, vrhunski predavači i izvrsni mentori. A spremno je i 550.000 bespovratnih no equity kuna koje je osigurao Grad Zagreb.

Dok se mladi startupovi spremaju za prijavu (ili već nestrpljivo čekaju rezultate prvog selekcijskog kruga jer su prijavu već ispunili), iskusni Factoryjevci – Sandra Bortek iz startupa Sight Run te braća Edo i Luka Mujkić iz startupa BiteMe Nutrition prisjećaju se početaka i pričaju nam što danas rade!

Pa počnimo ispočetka

Jesen 2016. bila je ispunjena velikim uzbuđenjem i iščekivanjem. Program prvog Startup Factory akceleratora bio je kreiran, edukacije isplanirane, a mentori i ZICER-ov tim spremni za nove izazove. Grad Zagreb je osigurao bespovratna no equity sredstva. Među pet odabranih bio je i četveročlani SightRun tim. Sandra Bortek bila je dio ovog već tada skladno uigranog kvartete. Sandru gotovo uvijek (baš startupovski – od ranog jutra do kasne večeri :)) možete pronaći u ZICER-u. Pitali smo je kako je sve počelo i što je sa SightRunom danas?

Ne mogu procijeniti čini li mi se kao da je to bilo jučer ili prije desetljeća! S jedne strane zato što sam još uvijek “stanovnik” ZICER-a, a s druge jer sam u kratkom vremenu prošla mnogo toga na poslovnom, ali i privatnom planu. SightRun priča započela je u jesen 2016. godine. Neplanirano i iz znatiželje, ali s velikom željom da dokažemo da naša ideja ima smisla i da je treba realizirati. Tamara, Ivan, Hrvoje i ja našli smo se među tih pet famoznih timova prve generacije Startup Factory programa. Našu ideju smo, uz pomoć odlične ekipe developera i dizajnera, u konačnici i realizirali. Bilo je to nevjerojatno putovanje jer sam razvoj aplikacija je nešto s čim se nitko od nas dotada nije susreo. – prisjeća se Sandra i nastavlja – Radionice i mentori su nam bili od iznimne pomoći. Dobili smo neka nova znanja. Mentori su nam znali postaviti odlična pitanja koja bi nas natjerala da promislimo dvaput i testiramo sve pretpostavke prije nego što išta pretpostavimo. Dakle, „to se ne može“ ili „to je tako“ bio je zaključak donesen tek nakon provedenog istraživanja. 

Već i prije lansiranja aplikacije ovaj tim je znao kako doći do korisnika.  Njihova strategija bila je jasna – neće tražiti investiciju, a prodaju će raditi samostalno. Zbog toga, kako kažu, bio je to dug proces na kraju kojeg su ostvarili rezultate s kojima su bili zadovoljni i s kojima su mogli nastaviti raditi na projektu i sami se financirati.

Što je SightRun i kako posluje u  vrijeme korona krize? 

SightRun je turistički proizvod – audio trkački vodič. Kao takav je bio zanimljiv turističkim zajednicama koje su nas tu i podržale. S obzirom na trenutnu situaciju u turizmu, SightRun je odlično rješenje za one koji izbjegavaju grupe, a i dalje žele trčati i istražiti destinaciju. Rekla bih odličan način za distanciranje! SightRun aplikacija dostupna je na Google Playu i App Storeu. Na početku godine lansirali smo još nekoliko novih destinacija te ih sada imamo sveukupno 19 i to 17 u Hrvatskoj te Graz i München. – s ponosom ističe Sandra.

Odbacili su sigurne poslove kako bi se posvetili startup projektu!

Odreći se sigurnosti i slijediti ideale nije lako. Za to je potrebna hrabrost. A ovoj ekipi hrabrosti ne nedostaje!

Voljela bih reći da možemo živjeti samo od našeg projekta, što je i bila naša vizija, ali vidimo da se stvari brzo okrenu, osobito u branši u kojoj mi djelujemo. S druge strane, za osam ljudi u timu trebala bi nam značajna sredstva da sve to možemo pokriti. Vjerujem da je mlađima puno lakše donijeti neke odluke i odricati se, u ‘nekim’ godinama imaš već određene obveze te ipak pokušavaš realno sagledati je li nešto isplativo. I unatoč tome, mi smo dali sve od sebe, odbacili sigurne poslove kako bismo se u potpunosti posvetili našem projekt. – kaže Sandra.

Za sve koji se odvaže pokrenuti se nagrada neće izostati. Jer nagrada je već i sama spoznaja da si pokušao!

Svi smo zadovoljni s onim što smo napravili na tom našem startupovskom putu, što smo naučili, suradnje koje smo ostvarili. Uostalom, osvojili smo nekoliko značajnih nagrada te nam je rad na našem projektu donio nove osobne prilike u kojima se možemo realizirati i svoje iskustvo i znanje nastaviti razvijati. I ono najvažnije – stvorili smo nešto što ljudi zaista koriste! – zaključuje Sandra.

Ovo su veliki dani za još jedan Startup Factory tim

Posljednjih dana Sandru često srećemo u društvu Ede i Luke Mujkića, osnivača startupa BiteMe Nutrition. I ova je inovativna ekipa sudjelovala u Startup Factoryju. Tada nisu pobijedili (ni ostvariti bespovratna sredstva), no intenzivno su nastavili s razvojem svog proizvoda. Ovih dana za njih su „veliki dani“. Naime, lansirali su B!TE ME biopločice, zdravi, prirodni, sirovi snack napravljen isključivo od suhog voća, orašastih plodova i drugih slasnih sastojaka. Sandru smo pitali zašto se toliko druži s braćom Mujkić : 

Ah, ma družimo se mi već nekoliko godina, otkad su oni došli u ZICER. Puno toga smo već zajedno prošli pa čak i kad su bili u počecima razvoja svojih biopločica. S vremenom se ljudi dobro upoznaju. Nakon što odradite nekoliko projekata zajedno, jedni drugima zapravo i demonstrirate znanja koja proizlaze iz godina iskustva. Kad se pokaže prilika za suradnjom, zapravo jedni drugima kucamo na vrata. Sada su Mujkići bili u situaciji da im nedostaje još netko da im popuni tim i pomogne u marketingu i promociji, a tko će ujedno biti najbliži onome što B!TE ME projekt predstavlja – Energy With Attitude. Hm, možda sam ih osvojila i svojim hodačko/trkačkim izazovima i povremenim zdravim obrocima. Možda bi ovo pitanje trebalo njima uputiti. 🙂

Uglavnom, meni se njihov projekt jako svidio te mi se učinio prilično izazovnim, ali i vrlo komplementarnim s mojim osobnim životnim vizijama. Našli smo model suradnje koji nam svima odgovara, i evo surađujemo već neko vrijeme.

Edo i Luka Mujkić u Startup Factoryju su sudjelovali 2018. godine. Zanimalo nas je kakva ih sjećanja vežu uz to razdoblje. Luka nam je odgovorio:

Prijavili smo se na Startup Factory 2018. Tada smo imali ponešto drugačiju ideju, ali smo napravili prve korake u razvoju recepture samog proizvoda. Već na natjecanju, posjetitelji su mogli probati B!TE ME praline koje smo sami radili. Uskoro smo ostvarili prve suradnje te su se naši proizvodi našli u ponudi Vivas Barova. To nam je bila prilika da testiramo proizvod, da napravimo izmjene za konačnu recepturu i razvijemo četiri okusa koja danas imamo. Danas nam ručna proizvodnja više nije opcija jer imamo prevelike narudžbe koje moramo zadovoljiti.

Te godine nažalost nismo bili među pobjednicima Startup Factoryja, ali smo bili među finalistima. To nam je omogućilo da prođemo cijeli program i dobijemo alate koji su nam pomogli da posložimo poslovni plan i budemo spremni za investiciju. Sve to nas je potaklo da budemo još uporniji i vjerujemo u projekt i njegovu realizaciju. Drago mi je što smo članovi ZICER-a jer smo okruženi ljudima koji prolaze sličan put kao i mi. Uvijek možeš nekome pokucati na vrata i tražiti savjet, a nikad ne znaš s kim sutra možeš ostvariti neku suradnju. Mislim da smo sad svima draži jer zaista imamo gotov proizvod koji mogu probati 🙂

Kada se spoje vizija i dobar tim nastaje izvrstan proizvod

Edo je godinama radio u segmentu sportske prehrane i imao viziju kako će jednog dana imati svoj proizvod za sportaše i rekreativce. Vidjevši što je sve bilo na tržištu, želja mu je bila razviti u potpunosti prirodan proizvod. O tome nam priča: Bio sam svjestan da to neću moći sam, ali smatram da je i vizija bila dovoljna da me vodi u dobrom smjeru i poveže s ljudima s kojima ću moći realizirati projekt.

Danas nas je četvero suosnivača tvrtke i projekta BiteMe Nutrition. Petra je zadužena za proizvod. Uostalom, ona osmišljava sve recepture dok mi uživamo u svim njezinim degustacijama. Luka se bavi online prodajom i marketingom, a Martin je zadužen za financije. Moje zaduženje je prodaja i otvaranje novih tržišta. Naša produžena ruka u marketingu i promociji je Sandra. Ima tu još mnogo osoba kojima sam iznimno zahvalan što su doprinijeli ovom projektu.

Ove je godine startup dobio investiciju potrebnu za pokretanje proizvodnje. I evo, od prije desetak dana B!TE ME biopločice mogu se naći u FARMACIA specijaliziranim prodavaonicama, a dostupne su i u B!TE ME webshopu.

Jeste li probali nove B!TE ME biopločice?

Petra Mihalić autorica je receptura. O samim proizvodima nam je ispričala:

Teško mi je hvaliti svoj proizvod. Nekako mi je draže da to čine kupci. Ipak, moram reći da jesam ponosna na naše biopločice. Imamo četiri fenomenalna okusa: Salty Brunch, Mediterraneo, Cocoa Jazz i Lemon Crush. Posebnost naših barova je što su u potpunosti prirodan veganski proizvod, bez glutena, dodanih šećera i umjetnih sladila. Jedini šećeri su oni koji se prirodno nalaze u namirnicama koje smo koristili. U našim barovima pronaći ćete sastojke poput smokava, datulja, badema, brazilskih oraščića, suhih marelica, sjemenki suncokreta, buče, konoplje, te dodatke poput himalajske soli, limunovog ili maslinovog ulja ili pak cvjetova lavande koji daju zanimljivi i nesvakidašnji okus Mediterraneo baru. Omjer pojedinih sastojaka pažljivo je biran kako bi pločice zadržale fini okus i slatkoću, ali i dobar omjer ugljikohidrata, proteina i masnoća. Zbog toga B!TE ME barovi imaju nizak glikemijski indeks i pružaju dugotrajnu energiju. Sportašima i rekreativcima je ovo odličan dodatak njihovim aktivnostima.

I dok naši alumni startupovi već uživaju u plodovima svog rada, možda baš tvoje vrijeme tek dolazi! Odvaži se i prijavi na Startup Factory. Vremena imaš do 20. rujna putem startupfactory.zicer.hr.

Ostale novosti i projekti

Otvoren je HACKL – hackathon za otvoreni Zagreb

Upravo je otvoren treći po redu HACKL - hackathon za otvoreni Zagreb. Ovogodišnja tema „Kultura na dlanu“ ima za cilj razviti rješenja koja će građanima i organizacijama omogućiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih događanja u gradu, koristeći...