‘Vodimo se time da ukoliko ne razumijemo ljude koji koriste naša rješenja i ako ne razumijemo koji je poslovni utjecaj, ne možemo niti postići rezultat tehnologijom, a onda sve pada u vodu bez obzira na kvalitetu tehnološkog rješenja.’
Tvrtka Unitfly osnovana je s ciljem da pomogne kompanijama unaprijediti i digitalizirati poslovanje korištenjem najboljeg što tehnologija nudi. Kako napominje direktor Ivan Marković željeli su u timu od četvero ljudi kreirati modernu tvrtku koja će svoje klijente savjetovati, educirati i u konačnici implementirati tehnološka rješenja koja poboljšavaju poslovne procese i iskustvo zaposlenika na radnom mjestu. Da im je razvoj bitan te da kontinuirano žele unaprijeđivati svoje poslovanje, potvrđuje i to da su se, kako bi prošili asortiman svojih usluga, prijavili u 4. generaciju Startup Factory programa. Tamo razvijaju novi proizvod, a s njime žele pomoći sportskim klubovima.
Otkuda ste krenuli, a gdje ste sada? Ukratko opišite razvojni put.
Počeli smo od sebe i tržišta. Shvatili smo u čemu smo dobri, što možemo ponuditi i što zapravo nedostaje tržištu. Među prvim koracima koje smo napravili bile su aktivnosti koje su nas dovele do toga, da smo danas istaknuti partner i reseller jednog od vodećih rješenja u upravljanju procesima i sadržajem – M-Files. Status regionalnog partnera omogućava nam da korisnicima ponudimo provjereno tehnološko rješenje koje u implementaciji obogaćujemo s našim i poslovnim i tehnološkim iskustvom. Razvojni put nije bio jednostavan jer smo znali da možemo rješavati ozbiljne probleme, no kao novoosnovana tvrtke nismo imali značajne reference. Partnerski status s M-Filesom, nekoliko velikih korisnika i razvoj vlastitih proizvoda, već sada nam daje „za pravo“ razgovarati s ozbiljnim tvrtkama o ozbiljnim poslovnim problemima.
Koja je vrijednost ovog projekta u digitalnom dobu, na koji to način transformira poslovanje?
Najčešće poteškoće koje rješavamo korisnicima vezani su malo (ili nimalo) digitalizirane poslovne procese, informacijski kaos kada je u pitanju pohrana informacija unutar tvrtki i neimanje strategije o tome gdje se vodi poslovna dokumentacija. U takvim slučajevima mi nastupamo prvenstveno iz poslovne perspektive i zajedno s korisnicima definiramo koji su sve sudionici poslovnih procesa, kako posao izgleda danas i što bi bilo idealno za njihovo poslovanje. Tek tada zapravo možemo predložiti tehnološko rješenje. Vodimo se time da ukoliko ne razumijemo ljude koji koriste naša rješenja i ako ne razumijemo koji je poslovni utjecaj, ne možemo niti postići rezultat tehnologijom, a onda sve pada u vodu bez obzira na kvalitetu tehnološkog rješenja.
Koji se sve proizvodi se kriju iza ovog koncepta?
Od samog starta naš je naglasak na četiri stavke: ljudi, poslovanje, tehnologija i inovacija. Upravo ta fokusiranost na tehnologije i inovacije s primarnim benefitom na poslovanje i ljude, odmah od starta nas je u povukla u smjeru da osim što nudimo korisnicima usluge, razvijamo i vlastite proizvode. Unitfly trenutno aktivno prodaje 5 proizvoda koji su dodaci, na ranije spomenuti M-Files i naši proizvodi su globalno dostupni svim partnerima. Osim toga, radimo na još nekoliko tehnoloških proizvoda koji opet imaju veoma slične poslovne temelje, a rješavaju probleme u drugim industrijama.
S kime ste do sada uspjeli surađivati, koje su povratne informacije?
Možemo se pohvaliti da smo surađivali s različitim industrijama i na različitim poslovnim problemima. Naš najveći korisnik je jedna velika farmaceutska tvrtka iz ovog dijela Europe, surađivali smo s Microsoftom, a pomogli smo unaprijediti poslovanja korisnicima iz Slovenije, Australije, Njemačke, UK-a, pa čak i imamo partnere iz Afrike i s Bliskog istoka. Za sada imamo odlične povratne informacije zbog velikog naglaska na klijente i njihovo zadovoljstvo. Izazov ali i veliko zadovoljstvo biti će raditi na tom zadovoljstvu klijenata kako budemo širili svoj tim.
Iako imate tvrtku, odlučili se prijaviti na ZICER-ov predakceleracijski program. Koja je bila ideja prijave, što ste dobili sudjelovanjem?
Iako imamo tvrtku željeli smo dobiti dodatno znanje mentora iz područja plasiranja proizvoda na tržište. Iako imamo iskustvo razvoja proizvoda, prepoznali smo da se želimo dodatno educirati u području pozicioniranja proizvoda. Naravno, tu je i financijska pomoć koju bi mogli investirati u proizvod, ubrzati razvoj i što prije ispitati tržište. I moramo reći da smo dobili jako puno korisnih informacija ali i kontakte mentora koje prije nismo imali. Sa svim dobivenim informacijama, sada smo puno pametniji i „zreliji“ za plasiranje proizvoda na tržište.
S kojim projektom ste došli u Startup Factory? Opišite ga.
Kreiramo rješenje koje će sportskim klubovima omogućiti digitalizaciju i time lakše upravljanje svim aktivnostima unutar sportskog kluba. Naš cilj je postati globalno prepoznati standard za upravljanje i vođenje sportskih klubova. Sustav omogućava sportskom klubu da kroz jednostavno i intuitivno sučelje može vidjeti baš sve potrebne informacije: ugovori za sve igrače, ostali dokumenti, informacije o sportskoj akademiji (članarine, polaznici, roditelji, liječnički pregledi), prva momčad (igrači, treneri, tereni), plan treninga,… Sustav pojednostavljuje i digitalizira sve procese sportskih klubova tako da sportski dužnosnici više vremena mogu provesti u sportu, a manje u administraciji.
Što ste naučili sudjelovanjem, a da posebno ističete?
Veliki naglasak je bio na pripremi i unaprjeđenju pitcha, što je rezultiralo time da su baš svi timovi značajno unaprijedili svoje i prezentacije i prenošenje poruka. Osim toga, prezentacije profesionalaca iz tvrtki kao što je Deloitte i druge, imaju velik utjecaj ne samo na SIM kao projekt, već i za posao koji radimo u Unitflyu.
Objavu ove poduzetničke priče omogućio je Poslovni dnevnik u okviru projekta INOVATIVNOST kojem je ZICER pokrovitelj.