U ZICER-u proglašeni dobitnici nagrada programa „Social Impact Award Hrvatska“

29. 09. 2019.

Na svečanoj dodjeli nagrada održanoj 1. listopada u ZICER-u proglašeni su pobjednici natječaja programa Social Impact Award Hrvatska.

Social Impact Award program pokrenut je 2009. godine od strane Impact Hub Vienna, u partnerstvu sa Zakladom Erste i Vienna University of Economics and Business. Fokus ovog programa je na mladima od 14-30 godina starosti koji su voljni pridonijeti radu na društvenoj promjeni i biti dio razvoja društvenog poduzetništva u svijetu. Program se danas provodi u više od 20 zemalja Europe, Azije i Afrike te obuhvaća više od 8.000 studenata i mladih godišnje.

SIA Hrvatska kao licencirani nacionalni program provodio se od 2014. do 2016. godine. Ove godine ponovno ga je pokrenula ACT Grupa, zajednica društvenih poduzetnika i potporna organizacija za razvoj društvenog/impact poduzetništva u Hrvatskoj i regiji srednje i istočne Europe. Glavni partneri ovogodišnjeg programa su tvrtke Erste banka, L’Oreal Adria-Balkan i ACT Printlab.

Za sudjelovanje u ovogodišnjem programu SIA Hrvatska mogli su se prijaviti studenti i mladi s poduzetničkim idejama koje rješavaju društvene ili ekološke probleme. Na radionicama poslovnog planiranja koje su u sklopu programa organizirane u Zagrebu, Osijeku i Splitu sudjelovalo je 158 mladih.

”Vjerujemo da mladi imaju potencijal napraviti pozitivne promjene. Polazimo od pretpostavke i iskustva da većina mladih želi imati pozitivan utjecaj na društvo i da imaju sposobnost i energiju to i učiniti. Sigurni smo da je ovo za njih bilo vrijedno iskustvo, bez obzira na to hoće li odabrati da stečeno znanje primjene kao društveni poduzetnici, u javnim i privatnim organizacijama ili drugim oblicima društvenog angažiranja. Upravo zato smo kroz Social Impact Award, ali i druge potporne i razvojne programe koje provodimo unutar ACT Grupe, željeli povećati broj i spremnost mladih koji svoje talente koriste u stvaranju nove društvene vrijednosti.” – naglasila je na svečanosti dodjele nagrada Renata Glad, nacionalna koordinatorica SIA Hrvatska.

Nakon šestomjesečnog intenzivnog rada i brojnih aktivnosti (radionica, procesa inkubacije i mentoriranja, predstavljanja pred žirijem) tijekom kojih su radili na razvoju svojih društveno-poduzetničkih poslovnih ideja, finalisti ovogodišnjeg programa Social Impact Award Hrvatska na svečanosti održanoj u Zagrebačkom inovacijskom centru – ZICER saznali su rezultate svog vrijednog rada.

Stručni žiri sastavljen od iskusnih (društvenih) poduzetnika/ica, predavača na fakultetima, poslovnih savjetnika/ica i partnera programa najboljima je proglasio projekte Invisible ZagrebClear Coast i Service4You.

Pobjednici natječaja nagrađeni su novčanom nagradom u iznosu od 10.000 kuna koje su osigurale tvrtke ADIZES SouthEast Europe, WYG Savjetovanje i Printex, besplatnim sudjelovanjem na međunarodnoj SIA2019 konferenciji u Kijevu te mentorskom podrškom.

Dodatnu nagradu publike koja je za svoje favorite mogla glasati putem web stranice http://croatia.socialimpactaward.net osvojio je projekt Finaktivci.

“Čestitamo svim nagrađenim timovima, ali i svima koji su bili dio programa. Trenutačno samo nekoliko postotaka od oko 90 milijuna mladih u EU dolazi u kontakt s temama poduzetništva i društvenog poduzetništva kroz svoje formalno obrazovanje, dok još manji broj njih dobiva podršku u pokretanju svojih društvenih poduhvata. Vjerujemo da Social Impact Award, uz podršku svih partnera, ima snagu doprijeti do velikog broja mladih i pomoći im u oslobađanju svojih talenata za društveno poduzetništvo, pa se unaprijed radujemo novim prijavama u idućoj godini”, zaključio je nakon svečanosti dodjele nagrada Teo Petričević, direktor ACT Grupe.

Detalnije o nagrađenim projektima:

Invisible Zagreb prva je edukacijska tura u Zagrebu i Hrvatskoj koju vode bivši i sadašnji beskućnici. Svojim nekonvencionalnim pristupom, svojim polaznicima nudimo mogućnost da se istovremeno informiraju o problematici ekstremnog siromaštva ali i doprinesu njenom rješavanju donacijama samim vodičima. Tura je u potpunosti atipična zbog samog sadržaja koji se pokazuje i komunicira – to nisu popularne turističke znamenitosti, već nevidljive stvari koje su ljudi prestali primjećivati poput ruševina, koševa za smeće, zapuštenih parkova…

Polaznici tako saznaju kako je lako postati beskućnikom, kako preživjeti i kako je teško izvući se. Tura postoji godinu dana, a u tom periodu napravljeno je više od 130 tura na kojima je bilo više od 1000 domaćih i stranih polaznika. S obzirom na edukacijski karakter ture, ostvarili smo suradnju i s velikim brojem škola koje dovode svoje učenike u sklopu izvan nastavnih aktivnosti, ali i poduzeća koja svoje
zaposlenike vode na team-buildinge. S Vašom podrškom, Invisible Zagreb će biti u mogućnosti skalirati svoje aktivnosti, a time i uključiti maksimalni broj beskućnika u projekt.

Clear Coast je mobilna aplikacija za lociranje i dojavu te proslijeđivanje informacija nadležnim službama za zbrinjavanje divljih odlagališta otpada te onečišćenja mora i priobalnog područja. Dijeljenjem putem društvenih mreža potiče se mogućnost samoorganizacije u prikupljanju otpada te se time vrši pritisak na službe nadležne za zbrinjavanje otpada.

Service4you je mjesto gdje ljudi istražuju svoje vještine i zadovoljavaju svoje potrebe. Projektna je ideja za platformu koja bi prikupila razne usluge ljudi koji imaju vještine u različitim poslovima i stvorila tržište od tih usluga tako da bi povezala te ljude s ljudima koji su u potrazi za njihovim uslugama. Cilj je stvoriti zajednicu amatera koji su strastveni oko svojih vještina i eventualno ih motivirati da postanu pravi poduzetnici.

Aplikacija potiče razvoj ekološke svijesti i odgovornosti korisnika te samoorganiziranosti djelovanja na moru i priobalnom području. Povećana pozornost povezana s dojavom i prikupljanjem otpada onečišćenog mora i priobalja može i mora utjecati na smanjenje prisutnosti mikroplastike u ugroženoj morskoj fauni, u čitavom morskom ekosustavu te čovjeku kao krajnjem konzumentu u hranidbenom lancu. Prikupljanje i dijeljenje informacija povezanih s velikim porastom nautičkog prometa, ponajviše kruzera kao i teretnog prometa tankera može smanjiti i/ili spriječiti daljnji rast zagađenja mora i obale kojeg takav promet uzrokuje. Samo par klikova na pametnom telefonu čini aplikaciju privlačnom i jednostavnom za korištenje svim korisnicima kako starijem tako i mlađem uzrastu. 

Finaktivci su organizacija kojoj je cilj baviti se educiranjem djece predškolske dobi o financijama i učiti ih kako od malih nogu pametno koristiti novac. Financijska pismenost je nešto što se ne uči u školi, a u svijetu velikih promjena ono je od presudne važnosti. Istraživanja pokazuju da je edukaciju o financijama idealno započeti već u četvrtoj godini života. Pomoću edukativnih tečajeva svako dijete naučit će cijeniti plaću svojih roditelja, naučit će što je novac i kako od tog novca stvoriti još novca.

Ostale novosti i projekti

Inovacije novoosnovanih MSP-ova

Ministarstvo gospodarstva je objavilo poziv na dostavu projektnih prijedloga Inovacije novoosnovanih MSP-ova u okviru Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Datum početka zaprimanja projektnih prijava je 5. ožujka 2025. godine u 11:00 sati,...

Otvorene prijave za 2025 WIPO Global Awards

Od 15. do 31. ožujka otvorene prijave za 2025 WIPO Global Awards, natječaj Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO). Nagrade se dodjeljuju izvrsnim novoosnovanim te malim i srednjim poduzećima koja koriste intelektualno vlasništvo (IV) za poticanje...