Bilo im je dosta neukusnih “zdravih snackova” i umjetnih proteinskih pločica pa su dva brata, bivši profesionalni kajakaši, Edo i Luka Mujkić sa svojim timom stručnjaka (nutricionista, agronoma) godinama razvijali svojevrsni sveti gral zdravih snackova. Rezultat je BITE ME Protein Cookie koji je uspješno objedinio 100% prirodan sastav i okus koji se sviđa svima: sportašima, rekreativcima, sladokuscima, pa čak i djeci. Njihovi proteinski kolačići ali i sirove pločice već osvajaju i Europu, pa ih se tako odnedavno može pronaći i na policama Bille Pflanzille, specijaliziranog Billinog dućana u Beču koji nudi isključivo plant based organske proizvode.
Kako je krenula njihova poslovna priča?
Kao bivši profesionalni sportaši htjeli smo i nakon završetka sportske karijere ostati bliski sportu i dati svoj doprinos sportskoj zajednici. Budući da je sportska prehrana bila naša svakodnevica, obojica smo odlučili raditi u toj industriji na pozicijama vezanim uz prodaju i marketing. Skupljajući znanja i iskustva diljem svijeta, te radeći s mnogim etabliranim brendovima shvatili smo da je industriji potrebna promjena – prisjećaju se Edo i Luka i dodaju kako su brzo shvatili da su male razlike među postojećim brendovima i proizvodima.
Razlog tome je što ih se većina proizvodi u istim tvornicama. Iako, zapravo najviše nas je smetala činjenica da neki od tih proizvoda bez obzira na svoju funkcionalnost, nisu nužno dobri za zdravlje korisnika. Čitajući njihove deklaracije, ti ne razumiješ što si pročitao i što jedeš, a vjeruješ da je dobro i zdravo za tebe. I onda smo shvatili: zašto ne stvoriti nešto svoje, na što bismo bili ponosni i što bismo s oduševljenjem predstavljali i prodavali te tako mijenjali nešto u sportskoj zajednici koju volimo, i u kojoj smo od djetinjstva – kažu Edo i Luka Mujkić koji su 2018. godine sudjelovali u finalu Startup Factory akceleratora i postavili temelje za budući uspješan razvoj poslovanja.
Tako je nastao BiteMe – njihovo svojevrsno buntovništvo, krik protiv postojeće industrije funkcionalnih snackova. Svoju su priču, kažu nam, od samog početka započeli graditi za svjetsko tržište, pa su sukladno tome imenovali i svoje proteinske snackove: Raw bar, Lava Cookies i Protein Cookies.
Osim specijalizirane austrijske Bille Pflanzille, prisutni su na čak deset tržišta, a najveći im je fokus trenutno, kažu, na srednjoeuropskom tržištu. I tu braća ne namjeravaju stati, već planiraju širenje distribucije i na najveća svjetska tržišta.
Zadali smo si zahtjevne ciljeve i često smatramo da bi trebali više i brže… Kada smo prije pet godina započeli posao, miješali smo ručno tamo neke kuglice i zafrkavali se, maštali o tome da ćemo jednog dana staviti naše proizvode na police trgovina. Sve skupa smo digli na višu razinu kada smo se priključili Zagrebačkom inovacijskom centru te dobili podršku u poslovanju i razmjeni znanja.
Danas imamo skoro 700.000 eura investicija iza sebe, deset proizvoda koji su dobili niz priznanja svjetski značajnih institucija i udruženja, otvorili smo prodajne kanale u desetak zemalja, a planiramo do kraja 2023. biti prisutni na još desetak tržišta – govore nam braća Mujkić, dodajući kako svake godine rastu 100% u prihodima. U ovome trenutku, nastavljaju, već su na radaru svjetskih korporacija poput Marsa, Nestlea, Unilevera, Kellogsa i Danone s kojima su već odradili niz sastanaka i prezentacija.
Ono što te korporacije najviše privlači je inovativnost naših proizvoda koja je u skladu s novonastalim trendovima, te naša velika agilnost i fleksibilnost u razvoju novih proizvoda dok je paralelno potencijal skaliranja iznimno velik što je vidljivo i u prodajnim kontaktima koje smo ostvarili nakon iznimnog uspjeha prošle godine na SIAL-u, najvećem sajmu prehrane – objašnjavaju i dodaju kako su veliki retaileri diljem Europe počeli testirati njihove proizvode u svojim prodajnim kanalima.
Tržište reagira na dobro odrađen posao
Započeli smo i pregovore s Lufthansom i Eurowingsom za uključivanje naših proizvoda na njihove letove. Sve u svemu, tržište nas primjećuje i to nam je najveći kompliment i pokazatelj da dobro radimo svoj posao – kažu nam braća Mujkić u čijem asortimanu zdravih snackova trenutačno postoji deset proizvoda, no oni neumorno eksperimentiraju i za očekivati je da će broj njihovih proizvoda samo rasti, kao i njihovo poslovanje.
Naša trenutna mreža partnera pokriva oko 600 poslovnica, među kojima su od većih retailera Müller, Kaufland, Spar, Bipa, Billa… No, trenutno smo u pregovorima na nekoliko tržišta što kroz distributere, što direktno s retailerima koji zajedno imaju mrežu preko 15.000 poslovnica. Manji specijalistički partneri su nam također od samih početaka bili iznimno bitni, jer su oni ti koji su nam neopisivo pomogli kad nam je pomoć bila najpotrebnija. Tu ćemo uvijek rado spomenuti iznimnu suradnju sa Bio&Bio, Gardenom, Kibubom i drugim manjim single shop partnerima. Na žalost, neki od njih su morali zatvoriti svoja vrata zbog izazovnog ekonomskog okruženja – nastavljaju Luka i Edo Mujkić.
Stabilan rast kao vizija budućnosti
Kad bi nas netko prije pet godina pitao gdje se vidimo, kao iz topa bismo ispalili da se vidimo na poziciji globalnog lidera u zdravim snackovima. Danas, s nešto utakmica u nogama, s iskustvima poslovanja u nepredvidljivom ekonomskom okruženju obilježenog pandemijom, porastom troškova logistike i sirovina, osjetnom inflacijom i strahom kod krajnjih kupaca, odgovorit ćemo da se fokusiramo na stabilan rast i rad s kvalitetnim partnerima koji cijene naše proizvode i filozofiju. Naravno da imamo petogodišnji plan i zadani cilj, ali smo puno svjesniji toga da se penjemo stepenicu po stepenicu i da nema preskakanja koraka. I baš zato je naš trenutni fokus na rezultatima ove godine, gdje smo si zadali povećanje broja tržišta i prometa na razinu tri do pet puta veću u odnosu na prošlu godinu – završavaju Mujkići, koji se mogu pohvaliti i nizom nagrada i finala na različitim sajmovima zdrave prehrane i sportske industrije, od kojih vrijedi izdvojiti TOP NEWCOMER 2021. nagradu na najvećem sajmu sportske industrije u Münchenu (veljača 2021.) prema izboru ISPO BRANDNEW. Također, njihove BiteMe biopločice bile su odabrane i u finale ESSNawards 2020. u kategoriji Best Vegan Product, od strane Europskog udruženja specijalista sportske prehrane (ESSNA), a Jutarnji list ih je uvrstio među TOP 25 hrvatskih startupa. 2022. HR Eko Forum dodijelio im je priznanje za inovativnost u razvoju ekoloških proizvoda od strane Biovege (Bio&Bio), a od ostalih njihovih poslovnih uspjeha vrijedi izdvojiti i finale na sajmu CESA – Central European Startup Awards, u kategoriji “Startup godine”.
Edi, Luki i cijelom BITE ME timu čestitamo na upornosti i postignutim uspjesima, te želimo puno sreće u stabilnom osvajanju svjetskog tržišta!