Sajmovi, kongresi i konferencije idealan su način za umrežavanje, kako s klijentima, tako i s krajnjim korisnicima. Stoga je danas u ZICER-ovom Akceleratoru održan Business over Breakfast (BoB) na temu „Predstavljanje na kongresima, konferencijama i sajmovima“:
BoB je namijenjen razmjeni znanja, ideja i iskustava, pa su praktične savjete za uspješno predstavljanje na poslovnom sajmu, stanari imali priliku poslušati od tvrtki koje su prenosile svoja vlastita iskustva, a one su redom: 3D Tech, Iron Bull, Unitfly i Creative Fields.
Osim navedenih prednosti sajmova, Ivan Marković, osnivač Unitfly-a naglašava i „priliku za učenje o vlastitim proizvodima, brendu, kao i suočavanje s realnim mogućnostima vlastita poduzeća“. Nekada slika koju imamo o vlastitoj ideji ili proizvodu ne reflektira se u očima drugih. Ipak, u poslu je bitna i druga strana, pa je suočavanje s realnim mogućnostima poželjno neovisno o djelatnosti kojom se bavite.
„Nikad bez konkretnog cilja ne odlazite na sajmove!“ napominju pak Ljubomir Lokin i Luka Biondić – osnivači 3D Techa.
„Prilikom odlaska na sajam morate biti spremni na vrlo malo sna i jako puno rada. Pobrinite se da vaša prezentacija bude eye-catching. Odlučite što želite da ljudi vide prvo kada ugledaju vaš izložbeni prostor. Prodajte emociju i obavezno ponesite vizitke“! poručuje Ante Medić, suosnivač Iron Bull startupa, koji se nedavno vratio s najprestižnijeg sajma tehnologije – CES-a i s prisutnima podijelio svoje iskustvo.
Konferencije i kongresi prava su prilika za predstavljanje te uspostavljanje kontakata i suradnje. Pouka koju su na njima Irena i Franjo Juretić, osnivači Creative Fields-a, naučili, jest da je slušanje ljudi od iznimne važnosti. A sve u svrhu „pronalazaka odgovora na njihova pitanja, kako bi oni jedan dan mogli slušati vas“.
U nastavku donosimo ostale poruke i savjete naših statupova koji će vam, prije nego li se zaputite na sljedeći sajam, kongres ili konferenciju, sigurno pomoći:
- Definirajte cilj i kako doći do njega! Za kongres obavezno kvalitetno pripremite stručno izlaganje. Ako ga nemate, radije nemojte otići.
- Pripremite više različitih pristupa za različite ciljne skupine, a kroz razgovor saznajte kojoj skupini sugovornik pripada.
- Dobro je konkretno pokazati što točno radite, u čemu ste izvrsni, kako bi budući korisnici lakše shvatili zašto baš vas trebaju.
- Odredite budžet predviđen za sajam (zakup prostora, dizajn štanda, promo materijali, putni troškovi..).
- Sve što možete uzeti sa sobom, uzmite – vizitke, proizvod, digitalne materijale…sve!
- Najprije odite na 2-3 sajma istražiti što i kako, nakon čega ćete imati širu sliku i bit ćete spremniji za izlaganje.
- Upoznajte osobe licem u lice – ovakav susret jači je od bilo kakvog medija.
- Gradite bazu kupaca i partnera.
- Dokumentirajte svoje djelovanje nakon sajma.
- Prodajte emociju!