ZICER-ovi startupovi o pripremi za uspješan poslovni sajam

10. 03. 2020.

Sajmovi, kongresi i konferencije idealan su način za umrežavanje, kako s klijentima, tako i s krajnjim korisnicima. Stoga je danas u ZICER-ovom Akceleratoru održan Business over Breakfast (BoB) na temu „Predstavljanje na kongresima, konferencijama i sajmovima“:

BoB je namijenjen razmjeni znanja, ideja i iskustava, pa su praktične savjete za uspješno predstavljanje na poslovnom sajmu, stanari imali priliku poslušati od tvrtki koje su prenosile svoja vlastita iskustva, a one su redom: 3D TechIron BullUnitfly i Creative Fields.

Osim navedenih prednosti sajmova, Ivan Marković, osnivač Unitfly-a naglašava i „priliku za učenje o vlastitim proizvodima, brendu, kao i suočavanje s realnim mogućnostima vlastita poduzeća“. Nekada slika koju imamo o vlastitoj ideji ili proizvodu ne reflektira se u očima drugih. Ipak, u poslu je bitna i druga strana, pa je suočavanje s realnim mogućnostima poželjno neovisno o djelatnosti kojom se bavite.

„Nikad bez konkretnog cilja ne odlazite na sajmove!“ napominju pak Ljubomir Lokin i Luka Biondić –  osnivači 3D Techa.

„Prilikom odlaska na sajam morate biti spremni na vrlo malo sna i jako puno rada. Pobrinite se da vaša prezentacija bude eye-catching. Odlučite što želite da ljudi vide prvo kada ugledaju vaš izložbeni prostor. Prodajte emociju i obavezno ponesite vizitke“! poručuje Ante Medić, suosnivač Iron Bull startupa, koji se nedavno vratio s najprestižnijeg sajma tehnologije – CES-a i s prisutnima podijelio svoje iskustvo.

Konferencije i kongresi prava su prilika za predstavljanje te uspostavljanje kontakata i suradnje. Pouka koju su na njima Irena i Franjo Juretić, osnivači Creative Fields-a, naučili, jest da je slušanje ljudi od iznimne važnosti. A sve u svrhu „pronalazaka odgovora na njihova pitanja, kako bi oni jedan dan mogli slušati vas“.

U nastavku donosimo ostale poruke i savjete naših statupova koji će vam, prije nego li se zaputite na sljedeći sajam, kongres ili konferenciju, sigurno pomoći:

  • Definirajte cilj i kako doći do njega! Za kongres obavezno kvalitetno pripremite stručno izlaganje. Ako ga nemate, radije nemojte otići.
  • Pripremite više različitih pristupa za različite ciljne skupine, a kroz razgovor saznajte kojoj skupini sugovornik pripada.
  • Dobro je konkretno pokazati što točno radite, u čemu ste izvrsni, kako bi budući korisnici lakše shvatili zašto baš vas trebaju.
  • Odredite budžet predviđen za sajam (zakup prostora, dizajn štanda, promo materijali, putni troškovi..).
  • Sve što možete uzeti sa sobom, uzmite – vizitke, proizvod, digitalne materijale…sve!
  • Najprije odite na 2-3 sajma istražiti što i kako, nakon čega ćete imati širu sliku i bit ćete spremniji za izlaganje.
  • Upoznajte osobe licem u lice – ovakav susret jači je od bilo kakvog medija.
  • Gradite bazu kupaca i partnera.
  • Dokumentirajte svoje djelovanje nakon sajma.
  • Prodajte emociju!  

Ostale novosti i projekti

Inovacije novoosnovanih MSP-ova

Ministarstvo gospodarstva je objavilo poziv na dostavu projektnih prijedloga Inovacije novoosnovanih MSP-ova u okviru Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Datum početka zaprimanja projektnih prijava je 5. ožujka 2025. godine u 11:00 sati,...

Otvorene prijave za 2025 WIPO Global Awards

Od 15. do 31. ožujka otvorene prijave za 2025 WIPO Global Awards, natječaj Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO). Nagrade se dodjeljuju izvrsnim novoosnovanim te malim i srednjim poduzećima koja koriste intelektualno vlasništvo (IV) za poticanje...